• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 075
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
För att din årsinkomst är 80899 . Då blir din genomsnittliga månadsinkomst blir 80899 kr /12 = 6741 kr.
Jag delade din årsinkomst med 12, inte din månadsinkomst.
Det skrev du inte...


Om vi tar en skattetabell i mitten. Säg skattetabell 32.

Har du en månadsinkomst på 80899/12=6741 kr (årsinkomsten delat på 12)
på 6741 kr i månaden skattar du 569 kr.

569 (kr skatt enligt tabell 32) / 6741 (din månadsinkomst) = 8,4%

Du skattar alltså 8,4% på din månadslön, men på engångsutbetalningen skattar du 10%
(Se det fetade, min fetning)
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
216
Poäng
407
Bland de tråkigare sakerna att göra om dagarna..
Med tanke på att det verkar ligga ganska öppet så är det konstigt att inget gjorts tidigare. Som det ser ut så verkar dom inte vara kvar på platsen? Varför låter man detta gå så långt innan något görs överhuvudtaget?
Lagarna är tyvärr bristfälliga på flera områden, dels är det ett problem att de lagar och regler som finns inte efterföljs. Ytterligare problematiskt är det att det inte heller leder till några konsekvenser när befintliga lagar åsidosätts.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Med tanke på att det verkar ligga ganska öppet så är det konstigt att inget gjorts tidigare. Som det ser ut så verkar dom inte vara kvar på platsen? Varför låter man detta gå så långt innan något görs överhuvudtaget?
Lagarna är tyvärr bristfälliga på flera områden, dels är det ett problem att de lagar och regler som finns inte efterföljs. Ytterligare problematiskt är det att det inte heller leder till några konsekvenser när befintliga lagar åsidosätts.

Markägaren, säkert kommunen har väl annat att göra.. sen är det massa skyddsregler som gör att det inte bara är att städa..
 

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
252
Mottagna reaktioner
150
Poäng
347
Haft skuldsanering i 2år.

Inte fått något brev etc under den tiden. Aldrig varit vid inkasso eller kfm innan.

Så när jag idag fått två brev på kivra från inkasso, har jag nästan bajsat på mig.

Tydligen bara byte av fodringsägare. Men vem köper ens en skuld som gått till skuldsanering?
Aja. Glad att de inte var något värre iallafall
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Haft skuldsanering i 2år.

Inte fått något brev etc under den tiden. Aldrig varit vid inkasso eller kfm innan.

Så när jag idag fått två brev på kivra från inkasso, har jag nästan bajsat på mig.

Tydligen bara byte av fodringsägare. Men vem köper ens en skuld som gått till skuldsanering?
Aja. Glad att de inte var något värre iallafall
Gissar på att ena är Inkasso AB Marginalen som gått till Bloomstone Financial AB.

Fick ett sådant brev idag i Kivra. Tror det är att dom sålt vidare ett större parti skulder. Oavsett om det betalas på eller ligger på skuldsanering.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp