• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 075
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Säkert är det så. Där är det däremot mindre skada för staten även om det också är problematiskt.

Men tänk någon som inte bott i Sverige på 30 år och plockar ut diverse bidrag som vilka medborgare som helst...
Man skriver sig felaktigt för att kunna maxa diverse bidrag.

Antagligen lika stor, eller till större kostnad... :mad:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 776
Poäng
9 547
Det är ju snack om en folkräkning men ställer mig väldigt skeptisk till hur det ska kunna ordnas i praktiken.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Säkert är det så. Där är det däremot mindre skada för staten även om det också är problematiskt.

Men tänk någon som inte bott i Sverige på 30 år och plockar ut diverse bidrag som vilka medborgare som helst...
Ekonomiskt är det nog större skada skulle jag tro
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Ekonomiskt är det nog större skada skulle jag tro
Det flödar så jäkla mycket pengar från bedrägerier och påhittade jävla projekt i detta landet så jag blir galen. Kan bara ta västlänken i min stad som exempel. Myndigheter, beslut och deras ”handläggning” ska vi inte tala om. Maken till ineffektivitet finns inte. Hoppas AI tar över allt i framtiden.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 075
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Det flödar så jäkla mycket pengar från bedrägerier och påhittade jävla projekt i detta landet så jag blir galen. Kan bara ta västlänken i min stad som exempel. Myndigheter, beslut och deras ”handläggning” ska vi inte tala om. Maken till ineffektivitet finns inte. Hoppas AI tar över allt i framtiden.
Sarah Connor håller inte med.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 041
Mottagna reaktioner
13 776
Poäng
9 547
Sverige är så jävla sönderkorrupt att det finns inte. Men det sköts bara så jävla snyggt att det aldrig kommer fram. Hela Skandinavien är det. Titta bara på den danska serien den svarta svanen.
Jag jobbar mycket mot myndigheter och statliga organisationer som egentligen måste göra en upphandling innan dom köper in varor. Dom är dock så duktiga på att runda detta för att göra det enkelt för sig att man blir mörkrädd.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Sverige är så jävla sönderkorrupt att det finns inte. Men det sköts bara så jävla snyggt att det aldrig kommer fram. Hela Skandinavien är det. Titta bara på den danska serien den svarta svanen.
Jag jobbar mycket mot myndigheter och statliga organisationer som egentligen måste göra en upphandling innan dom köper in varor. Dom är dock så duktiga på att runda detta för att göra det enkelt för sig att man blir mörkrädd.
Helt enig
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
535
Mottagna reaktioner
391
Poäng
487
Korruptionen i Sverige har ju dessvärre ökat sista decennier.
Förhållandevis lågt jämfört med andra EU länder.
Sedan har vi länder som t.ex Ukraina där korruptionen är ett stort problem.
 
Senast ändrad:

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 319
Mottagna reaktioner
1 355
Poäng
997
Det flödar så jäkla mycket pengar från bedrägerier och påhittade jävla projekt i detta landet så jag blir galen. Kan bara ta västlänken i min stad som exempel. Myndigheter, beslut och deras ”handläggning” ska vi inte tala om. Maken till ineffektivitet finns inte. Hoppas AI tar över allt i framtiden.

Det kallas demokrati.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp