• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
957
Mottagna reaktioner
300
Poäng
497
Ett litet medskick till alla de som är så nervösa över att få post och sånt så familjemedlemmar ska märka saker.

Det är bättre att man berättar eller att dom får märka det, än att dom märker det när gården är sålt och kfm dyker upp med flyttfirma för att tömma hela gården.
Blir lite chockartat i sistnämnda scenariot.
Fast borde alla meddelas av kronofogden också innan man bara dyker upp med flyttfirma, det finns ju ett beslut som alla inblandade (icke skuldsatta familjemedlemmar också)borde ta del av.Men det är sant att man ska berätta själv.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 786
Mottagna reaktioner
1 772
Poäng
1 277
Fast borde alla meddelas av kronofogden också innan man bara dyker upp med flyttfirma, det finns ju ett beslut som alla inblandade (icke skuldsatta familjemedlemmar också)borde ta del av.Men det är sant att man ska berätta själv.
Avhysning ska delges den som det drabbar juridiskt, att det finns andra på adressen kan man inte veta då de inte sällan fuskas å det grövsta med folkbokföring.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 540
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Fast borde alla meddelas av kronofogden också innan man bara dyker upp med flyttfirma, det finns ju ett beslut som alla inblandade (icke skuldsatta familjemedlemmar också)borde ta del av.Men det är sant att man ska berätta själv.
Folk gömmer/slänger post och signerar åt andra..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 540
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
...och händelsen "signerar åt andra" faller in under brottsbalken, har då ingen inverkan på Kronofogdens åtgärder.
Precis så.
De som ev drabbas av att något fått laga kraft pga felaktig delgivning får ge sig in i en process om domvilla i hovrätten. Domvillor rysningar och återställande av försutten tid är inget kfm kan vänta in..
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 786
Mottagna reaktioner
1 772
Poäng
1 277
Precis så.
De som ev drabbas av att något fått laga kraft pga felaktig delgivning får ge sig in i en process om domvilla i hovrätten. Domvillor rysningar och återställande av försutten tid är inget kfm kan vänta in..
Får rysningar av att läsa detta ;)
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 799
Poäng
1 247
En värld jag visste ingenting om.
Skuldsatthet är värre än att vara kriminellt belastad i konungariket Sverige.

En snabb sökning på lexbase visade att jag har runt 10 dömda brottslingar i mitt närområde, misshandel, grov skadegörelse och våldtäkt finns bland domarna. Dessa personer var tydligen välkomna att flytta in i föreningen, men när jag hade en (!) flera år gammal betalningsanmärkning nekades jag att byta bostad.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 576
Mottagna reaktioner
7 012
Poäng
4 807
Skuldsatthet är värre än att vara kriminellt belastad i konungariket Sverige.

En snabb sökning på lexbase visade att jag har runt 10 dömda brottslingar i mitt närområde, misshandel, grov skadegörelse och våldtäkt finns bland domarna. Dessa personer var tydligen välkomna att flytta in i föreningen, men när jag hade en (!) flera år gammal betalningsanmärkning nekades jag att byta bostad.
Har läst ngt om sånt här, att typ brf inte kan neka brottslingar eller om det var misstänkta brottslingar. Var på nyheterna ang just detta i samband med alla skjutningar och gängkriminalitet.
Men håller med dig, helt sjukt att man straffas hårdare pga en anmärkning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp