• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Avundsjuk? Nej, jag är inte så driven vad gäller pengar men vill du tro det är så det okej. Däremot är det tråkigt att folk röstar för massinvandring, men de vill inte ha det i sina kvarter utan det går bra men hos någon annan. Hyckleri är det.

Jag följde debatterna i Stockholm när de ville öppna flyktingförvaring i vissa områden, finare områden. Blev ett galet liv på tanterna och gubbarna som röstar moderaterna där. Var är medmänskligheten då? Nej, då överklagar man och skyller på det ena och det tredje.

Det är smutsmänniskor som hycklar. Sen när det blir riktigt illa så flyr de till Spanien och lämnar det sjunkande skeppet som de bidragit till att sänka.
Vi får släppa politiska diskussionen här
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
En indikation på att inkasso och banker är lite stressade är att dom betydligt oftare än tidigare nekar anstånd vid försäljning av bostäder..
Tidigare har det som regel gått bra om man haft någon rimlig idé på hur skulden ska lösa, om man ska sälja själv eller så.
Det är långt från alla som tar tag i problemet dock, så kanske hälften vaknar till när avståndet går ut och begär anstånd igen, ofta med den intressanta motiveringen att man tycker att anstånd fungerat rätt bra.
Nu har jag sett flera där det kort svaras att man nekar anstånd och tillägger att man önskar att det går till auktion snarast möjligt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
En fråga om försäkringskassan!

Min sambo studerade hela 2023.

Hon är klar med sin skola i maj, alltså snart. Men, det hon gör är att hon jobbar i vikariebanken. I januari jobbade hon t.e.x. hela månaden, i februari ska hon jobba två veckor.

Men om hon hade tänkt att jobba nästa vecka (men inte schemalagd eftersom hon lägger in sina timmar själv) får hon då VABBA eller är det förbjudet då hon inte är anställd på heltid och inte var schemalagd att jobba just dessa dagar?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
En fråga om försäkringskassan!

Min sambo studerade hela 2023.

Hon är klar med sin skola i maj, alltså snart. Men, det hon gör är att hon jobbar i vikariebanken. I januari jobbade hon t.e.x. hela månaden, i februari ska hon jobba två veckor.

Men om hon hade tänkt att jobba nästa vecka (men inte schemalagd eftersom hon lägger in sina timmar själv) får hon då VABBA eller är det förbjudet då hon inte är anställd på heltid och inte var schemalagd att jobba just dessa dagar?
Det där är en djungel jag inte skulle tordas lita på ett svar härifrån på.
Jag skulle gissa på, men nu pratar vi killgissa att det är ok om hon kan visa att hon skulle ha jobbat och fått avstå arbete.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
374
Poäng
497
Skulle säga ja att om hon står till förfogande att jobba ja. Men kan finnas en gråzon att du måste va schemalagd bokad då.. Ja hade inte litet blind på fkassan heller.. Spela in samtal. Ja fick dubbla budskap av dom en gång två helt olika svar så blev en nit där..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp