• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Kanske kommer gated community att bli vanligare framöver, vad jag vet finns det bara några enstaka i Sverige, Limhamn var väl först med att bygga ett. Det är inte helt oproblematiskt med sådana samhällen så jag förstår att Sverige tar det försiktigt.
Har aldrig hört eller sett att det finns på Limhamn. Dock finns det i ett annat ställe i Malmö.
I Staffanstorp utanför Malmö ska det byggas i.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pompom

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
4 Januari 2024
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
25
Poäng
91
Det äckligaste av allt är att de som har röstat fram landets förfall till stor del är de som har råd med gated communities eller kan fly till Spanien med familjen.

De borde tvingas att bo i värsta orten som finns i Sverige, dessa förbannade äckliga hycklare till vidriga människor som man mest önskar cancer dagligen åt.

Avskyr rika människor, inte för att de har pengar. Struntar fullständigt i det. Utan för deras äckliga hyckleri som verkar vara standard hos 8 av 10 människor med stor rikedom.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Det äckligaste av allt är att de som har röstat fram landets förfall till stor del är de som har råd med gated communities eller kan fly till Spanien med familjen.

De borde tvingas att bo i värsta orten som finns i Sverige, dessa förbannade äckliga hycklare till vidriga människor som man mest önskar cancer dagligen åt.

Avskyr rika människor, inte för att de har pengar. Struntar fullständigt i det. Utan för deras äckliga hyckleri som verkar vara standard hos 8 av 10 människor med stor rikedom.
Du borde gå på samtal, inte nyttigt att ha så mycket hat att man önskar andra människor cancer.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 324
Mottagna reaktioner
1 823
Poäng
1 247
När jag är miljonär kommer jag också att vara för marknadshyror och höga handpenningar. Förstår ju varför folk inte vill ha slödder som mig till grannar.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Det äckligaste av allt är att de som har röstat fram landets förfall till stor del är de som har råd med gated communities eller kan fly till Spanien med familjen.

De borde tvingas att bo i värsta orten som finns i Sverige, dessa förbannade äckliga hycklare till vidriga människor som man mest önskar cancer dagligen åt.

Avskyr rika människor, inte för att de har pengar. Struntar fullständigt i det. Utan för deras äckliga hyckleri som verkar vara standard hos 8 av 10 människor med stor rikedom.
Låter mest som du är avundsjuk
 

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
En fråga till er experter, @Ny2018 @Lasseman

Förhoppningsvis får jag igenom min skuldsanering. Jag har (på sikt) blivit erbjuden en annan tjänst, dvs, de har talat om att en sådan tjänst kommer att tillsättas och de vill gärna att jag söker den.

Jag har idag 36.000kr brytto och denna tjänst ligger på 50.000kr brutto.

idag betalar jag 0kr på min betalplan i 3 år för att sedan betala 7150kr resterande 2 år.

Jag har tot 1,6msek i skulder..

Skulle den nya tjänsten (om typ 4-5 månader) trots omprövning kunna göra att jag förlorar min sanering? Jag menar, oavsett så är det ju minst 25år+ med ränta oavsett om jag kan betala lite extra…

skulle det kunna sätta käppar i hjulet får jag givet avböjda, vilket skulle vara tråkigt.
 

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Om du själv omprövar så kan du inte bli av med saneringen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
En fråga till er experter, @Ny2018 @Lasseman

Förhoppningsvis får jag igenom min skuldsanering. Jag har (på sikt) blivit erbjuden en annan tjänst, dvs, de har talat om att en sådan tjänst kommer att tillsättas och de vill gärna att jag söker den.

Jag har idag 36.000kr brytto och denna tjänst ligger på 50.000kr brutto.

idag betalar jag 0kr på min betalplan i 3 år för att sedan betala 7150kr resterande 2 år.

Jag har tot 1,6msek i skulder..

Skulle den nya tjänsten (om typ 4-5 månader) trots omprövning kunna göra att jag förlorar min sanering? Jag menar, oavsett så är det ju minst 25år+ med ränta oavsett om jag kan betala lite extra…

skulle det kunna sätta käppar i hjulet får jag givet avböjda, vilket skulle vara tråkigt.
Skulden storlek saknar betydelse.
Det kan bli en betalplan hela tiden. Du kan inte tappa skuldsanering på egen omprövning
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
En fråga till er experter, @Ny2018 @Lasseman

Förhoppningsvis får jag igenom min skuldsanering. Jag har (på sikt) blivit erbjuden en annan tjänst, dvs, de har talat om att en sådan tjänst kommer att tillsättas och de vill gärna att jag söker den.

Jag har idag 36.000kr brytto och denna tjänst ligger på 50.000kr brutto.

idag betalar jag 0kr på min betalplan i 3 år för att sedan betala 7150kr resterande 2 år.

Jag har tot 1,6msek i skulder..

Skulle den nya tjänsten (om typ 4-5 månader) trots omprövning kunna göra att jag förlorar min sanering? Jag menar, oavsett så är det ju minst 25år+ med ränta oavsett om jag kan betala lite extra…

skulle det kunna sätta käppar i hjulet får jag givet avböjda, vilket skulle vara tråkigt.
Det har jag svårt att tro att du gör om du omprövar direkt när du signerat papper på din nya tjänst.
Varför 0-plan, du har ju en hyfsad lön ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp