• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Vad roligt att du hittat dit!
Det är fri frakt inom Sverige. Har köpt massa från Polen också, och det har aldrig varit några större bekymmer. En gång var det posten som segade bara, och ett par skor fastade i Tyskland i några veckor. Men fick dom till slut. Tror frakten är på drygt 20kr från Polen. Det går att se när man går in på en artikel och scrollar ner lite. ^^

Hur funkar Vinted? Har faktiskt lite kläder jag vill bli av med. Gjorde garderobsrensning i samband med flytt och hittade ett gäng kläder i fel storlek då jag tappat lite vikt, främst ett par skjortor och byxor som jag tror kan vara värt att sälja och få betalt för som inte bara ger 50kr.

Om du har koll på andrahandsmarknaden så vad är din erfarenhet av vart man får bäst betalt efter eventuella avgifter? Vinted, Tradera, Blocket?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Millan2.0

Viktig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
28 Augusti 2023
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
92
Poäng
247
Hur funkar Vinted? Har faktiskt lite kläder jag vill bli av med. Gjorde garderobsrensning i samband med flytt och hittade ett gäng kläder i fel storlek då jag tappat lite vikt, främst ett par skjortor och byxor som jag tror kan vara värt att sälja och få betalt för som inte bara ger 50kr.

Om du har koll på andrahandsmarknaden så vad är din erfarenhet av vart man får bäst betalt efter eventuella avgifter? Vinted, Tradera, Blocket?

Jag skulle rekommendera Vinted, just för att det är så mycket smidigare att sälja där, jämfört med Tradera. På Vinted behöver du inte ens väga paketen, du klickar bara i uppskattad storlek på paketet/klädesplagget. Mycket smidigt och spar massa tid. Sen får du bara en QR-kod som du visar upp hos ett PostNord-ombud, så skriver dom ut fraktetiketten åt dig.

Jag gjorde en stor resning i våras, och har sålt för flera hundra kronor. Märkeskläder är såklart lättast att sälja.

Man får välja om man vill ta ut sina ”vinted-pengar” (till dig vanliga bankkonto) eller köpa nya saker från deras sida. Båda alternativen är väldigt smidiga.
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Titta bara hur dom har snålat med ost, inget på kanterna! 100kr för dedär btw
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 414
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Ni som läste mina inlägg om Banq AB dom la upp ett autogiro helt plötsligt, fast att skulden redan är såld till inkasso och ligger för verkställighet hos kronofogden, jag vill uppdatera er om att inget nytt autogiro har lagts upp. Jag har förstås inte heller fått nåt svar på mejlet jag skrev till dem där jag ifrågasatte detta. Hoppas inte nån råkar illa ut pga dessa och deras upplägg av autogiro.
 

Hejhej92

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Mars 2019
Meddelanden
217
Mottagna reaktioner
19
Poäng
72
@Lasseman jag fick återbetalning pga ändrat beslut i löneutmätningen de betalade ut igår förmiddag, antar att de ha mitt kontonummer pga de gjort tillgångsundersökning tidigare har även konto reggat via ”SUS”. Pengarna måste väl kunna dyka in idag?
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 414
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
@Lasseman jag fick återbetalning pga ändrat beslut i löneutmätningen de betalade ut igår förmiddag, antar att de ha mitt kontonummer pga de gjort tillgångsundersökning tidigare har även konto reggat via ”SUS”. Pengarna måste väl kunna dyka in idag?
Nu var inte frågan riktad till mig men för mig tog det 3 bankdagar mellan utbetalning och att pengarna fanns på kontor. Dom hade mitt konto också och löneutmätning hade jag. Har Swedbank. Hoppas det går snabbare för dig om du behöver pengarna innan helgen.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Ni som läste mina inlägg om Banq AB dom la upp ett autogiro helt plötsligt, fast att skulden redan är såld till inkasso och ligger för verkställighet hos kronofogden, jag vill uppdatera er om att inget nytt autogiro har lagts upp. Jag har förstås inte heller fått nåt svar på mejlet jag skrev till dem där jag ifrågasatte detta. Hoppas inte nån råkar illa ut pga dessa och deras upplägg av autogiro.
Oseriöst att bara slänga upp ett autogiro och oseriöst att inte svara på ditt mejl :mad:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
@Lasseman jag fick återbetalning pga ändrat beslut i löneutmätningen de betalade ut igår förmiddag, antar att de ha mitt kontonummer pga de gjort tillgångsundersökning tidigare har även konto reggat via ”SUS”. Pengarna måste väl kunna dyka in idag?
Jag har inget begrepp om hur snabbt Swedbank hanterar det.
Sus = sparbankernas utbetalningssystem
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp