• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 012
Mottagna reaktioner
6 183
Poäng
3 937
Det är sådana människor som skapar fördomar om skuldsatta att vi inte har koll och skiter i allt.
Helt ärligt så tror jag INTE att just detta scenario skapar de fördomar som Du ofta återkommer till… I vår fastighets värld när vi ser detta så tänker vi mest att dessa människor ”bara” är ytterst slarviga och nonchalanta… Inte minst, för oftast inkommer hyran (om än försent).
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 826
Mottagna reaktioner
6 294
Poäng
4 147
Helt ärligt så tror jag INTE att just detta scenario skapar de fördomar som Du ofta återkommer till… I vår fastighets värld när vi ser detta så tänker vi mest att dessa människor ”bara” är ytterst slarviga och nonchalanta… Inte minst, för oftast inkommer hyran (om än försent).
Jag menar generellt.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 012
Mottagna reaktioner
6 183
Poäng
3 937
Jag menar generellt.
Jag förstår, men genom att påstå att ”alla” har fördomar om oss gör bara att Du anser Dig vara ett offer och det blir fel.

Är det inte i mångt och mycket oxå ”legitimt” att folk har fördomar om skuldsatta? Det är ju oftast så att vi har självvalt försatt oss i situationen?!
Vi har ju valmöjligheter att ta ställning till eller?

och innan jag får påhopp över ovanstående, så menar jag inte ALLA, men väldigt många har av olika anledningar själv försatt sig i situationen… Ytterst få har fått en ”kniv riktad mot strupen”… vill säga.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 826
Mottagna reaktioner
6 294
Poäng
4 147
Jag förstår, men genom att påstå att ”alla” har fördomar om oss gör bara att Du anser Dig vara ett offer och det blir fel.

Är det inte i mångt och mycket oxå ”legitimt” att folk har fördomar om skuldsatta? Det är ju oftast så att vi har självvalt försatt oss i situationen?!
Vi har ju valmöjligheter att ta ställning till eller?

och innan jag får påhopp över ovanstående, så menar jag inte ALLA, men väldigt många har av olika anledningar själv försatt sig i situationen… Ytterst få har fått en ”kniv riktad mot strupen”… vill säga.
Håller med dig till fullo men det är långt ifrån alla skuldsatta som hamnat i situationen pga slarv.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 012
Mottagna reaktioner
6 183
Poäng
3 937
Håller med dig till fullo men det är långt ifrån alla skuldsatta som hamnat i situationen pga slarv.
Så klart finns det undantag…
Och vi har så klart varit vid våra sinnes fulla bruk och åtminstone aldrig äventyrat det mest fundamentala vilket är boende, el och mat på bordet… men likväl har vi gjort andra mindre bra ekonomiska val, vilket kan anses vara fullständigt horribla…

Vi har dock tagit tjuren vid hornen… och snart ”sonat våra brott” och lärt oss vår läxa… :) Halleluja !! :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 826
Mottagna reaktioner
6 294
Poäng
4 147
Så klart finns det undantag…
Och vi har så klart varit vid våra sinnes fulla bruk och åtminstone aldrig äventyrat det mest fundamentala vilket är boende, el och mat på bordet… men likväl har vi gjort andra mindre bra ekonomiska val, vilket kan anses vara fullständigt horribla…

Vi har dock tagit tjuren vid hornen… och snart ”sonat våra brott” och lärt oss vår läxa… :) Halleluja !! :)
Ohhhh yes.
Jag har aldrig haft en påminnelse på hyra, el osv så det känns ändå bra och därav jag också fått lägenheter under min sanering. Sen att jag inte hade en buffert att klara en långtidssjukskrivning 2018 var rent idiotiskt men med facit i hand så en riktigt bra läxa för att göra om och göra rätt.
New beginning.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 963
Mottagna reaktioner
13 607
Poäng
10 387
Ja de är de jag tänkt också, och nästa hoppas att hyresvärden gör, för personen är så oansvarig osv så skulle behövt en läxa :rolleyes:
Han fick avbetalningsplan på en hyra han låg efter med, 3 månader. Den skötte han, men så fort han betalt ikapp hamnade han efter igen, nu sist han fick inkasso frågade han om avbetalningsplan igen men de nekade honom, och hyresvärden hade sagt att det var sista gången. Ändå har han fortsatt att inte betala i tid, för de är roligare att lägga pengarna på annat, inne på 5:e månaden nu.

Låter som en avhysning som blir av modellen "fast jag ska ju betala, det har jag ju sagt" när man står där och byter lås och försöker stänga dörren med personen på utsidan..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 963
Mottagna reaktioner
13 607
Poäng
10 387
Ohhhh yes.
Jag har aldrig haft en påminnelse på hyra, el osv så det känns ändå bra och därav jag också fått lägenheter under min sanering. Sen att jag inte hade en buffert att klara en långtidssjukskrivning 2018 var rent idiotiskt men med facit i hand så en riktigt bra läxa för att göra om och göra rätt.
New beginning.

Jag hoppas det beror på att du betalat i tid, för diskussionen handlar ju just om att det inte kommer någon påminnelse.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 963
Mottagna reaktioner
13 607
Poäng
10 387
Du skrev
Jag har aldrig haft en påminnelse på hyra, el osv så d

Jag svarade
Jag hoppas det beror på att du betalat i tid, för diskussionen handlar ju just om att det inte kommer någon påminnelse.

Du kan alltså inte ha fått någon påminnelse för hyra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp