• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 957
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Men 40 000 på en natt ”betalar” väl knappt insatsen? Dock förstår jag att insatsen är mest riktad för att vara jobbig och att visa sin närvaro, och kanske inte direkt betala sig.

Men att göra en insats normalt, då bör den väl smaka mer än den kostar?
Jag vet inte riktigt vad vi kostar om det är övertid, kan det bli typ 700 kr timmar inkl sociala kostnader, kring 11-12000 för en natt.
Räcker i princip med en utmätning för att det ska bli plus minus noll. Men det är ju inte en variabel.

Har varit med mer än en gång när det inte hänt ett skit på en hel kväll/dag/natt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 957
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Rent pengar per lönekrona finns det nog mer lukrativa saker att göra dock.
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
920
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Rent pengar per lönekrona finns det nog mer lukrativa saker att göra dock.
Säkerligen, men i detta fallet är ju kanske inte själva summan av indrivningen det viktiga, utan göra det lite jobbigt för dom som är flexibla med lagarna.

Tänkte snarare generellt att pengar per lönekrona spelar en större roll vid en normal utmätning, eller det kanske inte räknas så alls i vanliga fall heller?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 957
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Säkerligen, men i detta fallet är ju kanske inte själva summan av indrivningen det viktiga, utan göra det lite jobbigt för dom som är flexibla med lagarna.

Tänkte snarare generellt att pengar per lönekrona spelar en större roll vid en normal utmätning, eller det kanske inte räknas så alls i vanliga fall heller?
Nä kronofogdens interna kostnadsbild är inte så relevant.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 776
Mottagna reaktioner
2 692
Poäng
1 677
Frågar åt min vän, inkomstredovisning till kfm har kommit. De vill ha uppfiterna senast 14/11, hinner de fatta beslut innan november lön? :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Frågar åt min vän, inkomstredovisning till kfm har kommit. De vill ha uppfiterna senast 14/11, hinner de fatta beslut innan november lön? :)
Blir tajt tror jag då lönerna körs i mitten fram till 20:e hos de flesta.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 417
Mottagna reaktioner
929
Poäng
757
Frågar åt min vän, inkomstredovisning till kfm har kommit. De vill ha uppfiterna senast 14/11, hinner de fatta beslut innan november lön? :)
Jag fick beslut samma dag eller dagen efter jag skickade in. Så det finns definitivt risk att dom hinner starta i november skulle jag säga. Våra löner körs väldigt nära inpå utbetalningar. Men det verkar ju vara olika.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag fick beslut samma dag eller dagen efter jag skickade in. Så det finns definitivt risk att som hinner starta i november skulle jag säga. Våra löner körs väldigt nära inpå utbetalningar. Men det verkar ju vara olika.
Vilken datum i månaden fick du beslut ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp