• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Håll dig till saken istället för anmärka om skiljetecken.System fel med ränta o inlåningsränta lagändring på gång lär dig något i stället för att sitta här o mästra.Du kan ingenting vet ingenting. Vad är ditt yrke? Vet du vad god kreditprövning är? Kreditsed bla
Du kanske ska sluta mästra?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 417
Mottagna reaktioner
929
Poäng
757
Den här månaden har jag fått uppskov med halva hyran. Jag får betala ikapp nästa. Det innebär att det blir 1.5 hyra nästa månad. OM det skulle bli så att min löneutmätning hinner komma igång till nästa månad. Tar Kronofogden hänsyn till detta då, så jag får behålla för 1.5 hyror. Finns mejlkonversation mellan mig och värden med överenskommelsen. Någon som har FAKTA och inte bara gissningar då detta är väldigt viktigt.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Den här månaden har jag fått uppskov med halva hyran. Jag får betala ikapp nästa. Det innebär att det blir 1.5 hyra nästa månad. OM det skulle bli så att min löneutmätning hinner komma igång till nästa månad. Tar Kronofogden hänsyn till detta då, så jag får behålla för 1.5 hyror. Finns mejlkonversation mellan mig och värden med överenskommelsen. Någon som har FAKTA och inte bara gissningar då detta är väldigt viktigt.
Hur kommer det sig att du inte betalt hyran?? Du har väl släppt det mesta? Tyckte du skrev du skulle spara undan en slant?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Den här månaden har jag fått uppskov med halva hyran. Jag får betala ikapp nästa. Det innebär att det blir 1.5 hyra nästa månad. OM det skulle bli så att min löneutmätning hinner komma igång till nästa månad. Tar Kronofogden hänsyn till detta då, så jag får behålla för 1.5 hyror. Finns mejlkonversation mellan mig och värden med överenskommelsen. Någon som har FAKTA och inte bara gissningar då detta är väldigt viktigt.

Har du en hyresskuld som uppstått innan löneutmätning påbörjas och du kan visa att det finns en godkänd betalplan kan du få behålla pengar för det i löneutmätningen
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Han är dansbandsmusiker, spelar i Arvingarna. Så du kan ju haja att han har koll på kronofogdens förfarande, speciellt mellan 2000 och 2015.
Ingen aning om när han jobbat på kfm, det är ganska mycket som skiljer sedan 2000. Största ändringen skedde 2006.
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Han är dansbandsmusiker, spelar i Arvingarna. Så du kan ju haja att han har koll på kronofogdens förfarande, speciellt mellan 2000 och 2015.
Jag har alltid tänkte det är en dagisfröken. Vem annars har sånt tålamod att säga samma saker gång på gång på gång. (Inte nödvändigtvis en man).
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Jag har alltid tänkte det är en dagisfröken. Vem annars har sånt tålamod att säga samma saker gång på gång på gång. (Inte nödvändigtvis en man).
Jag vet inte, frågan gäller ju ursprungligen dig @Insatt Är du dagisfröken?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp