• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 598
Poäng
10 387
Jag blir förvånad ibland vilka det hyrs ut till, när det finns långa köer med folk helt utan ekonomiska bekymmer, varför man då hyr ut till någon som blir avhyst vart annat år eller sitter med tiotals anmärkning kan jag inte riktigt förstå
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 598
Poäng
10 387
Sorgligt isåfall. Finns ju många människor som hamnat i skulder utan att ha slarvat, livet händer ju oss alla. Men som aldrig nånsin missar en hyra eller haft ett klagomål.
För de flesta är nog valet enkelt, att välja den som är minst risk att det ska bli bekymmer med.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 415
Mottagna reaktioner
928
Poäng
757
För de flesta är nog valet enkelt, att välja den som är minst risk att det ska bli bekymmer med.
Ja, jag kan förstå det på ett sätt. Men min uppfattning är att många med skulder är oerhört noga med hyran just därför, för att det är svårare att få boende. Kontakter får man hoppas på då, antar jag. Nu kom funderingen inte upp för egen del utan en bekant, jag har bott hos samma hyresvärd sen jag fyllde 18. Men många lär få det tufft.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Vilket håll tror ni det går åt när det gäller hyreslägenheter framöver? Som det är idag är det svårt hos många med betalningsanmärkningar, men alltfler kommer ju få betalningsanmärkningar. Tror ni fler hyresvärdar på sikt lossar på det kravet, förutsatt att man inte har hyreskulder och gärna goda referenser?
Jag har fått tre lägenheter under min tid med skuldsanering.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 415
Mottagna reaktioner
928
Poäng
757
Jag blir förvånad ibland vilka det hyrs ut till, när det finns långa köer med folk helt utan ekonomiska bekymmer, varför man då hyr ut till någon som blir avhyst vart annat år eller sitter med tiotals anmärkning kan jag inte riktigt förstå
Nån som haft skulder sen många år tillbaka, som är pensionär, men alltid skött hyran och aldrig fått ett klagomål som hyresgäst, dessa människor kan jag verkligen känna för i dessa situationer. För att ge ett exempel. Allt handlar inte om vad som står på en kreditupplysning.
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Nån som haft skulder sen många år tillbaka, som är pensionär, men alltid skött hyran och aldrig fått ett klagomål som hyresgäst, dessa människor kan jag verkligen känna för i dessa situationer. För att ge ett exempel. Allt handlar inte om vad som står på en kreditupplysning.
Amen
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 598
Poäng
10 387
Nån som haft skulder sen många år tillbaka, som är pensionär, men alltid skött hyran och aldrig fått ett klagomål som hyresgäst, dessa människor kan jag verkligen känna för i dessa situationer. För att ge ett exempel. Allt handlar inte om vad som står på en kreditupplysning.
Så kanske det är, jag skulle inte se någon anledning att chansa ändå.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 080
Mottagna reaktioner
1 973
Poäng
1 307
Nån som haft skulder sen många år tillbaka, som är pensionär, men alltid skött hyran och aldrig fått ett klagomål som hyresgäst, dessa människor kan jag verkligen känna för i dessa situationer. För att ge ett exempel. Allt handlar inte om vad som står på en kreditupplysning.
Har man två helt i övrigt likvärdiga kandidater, där en har, och en saknar betalningsanmärkning, lär valet vara enkelt för en hyresvärd.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Ja, jag kan förstå det på ett sätt. Men min uppfattning är att många med skulder är oerhört noga med hyran just därför, för att det är svårare att få boende. Kontakter får man hoppas på då, antar jag. Nu kom funderingen inte upp för egen del utan en bekant, jag har bott hos samma hyresvärd sen jag fyllde 18. Men många lär få det tufft.
Jag har fått tre lägenheter under min tid med skuldsanering.
Och jag har fått två under min skuldsanering.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp