• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 953
Mottagna reaktioner
13 600
Poäng
10 387
Jag har fått "skuld att betala". Är det samma sak som att borgenärerna ansökt om verkställighet? Första "skuld att betala" förfaller den 22 september. Tror ni löneutmätningen kommer börja redan i oktober då? Räknar med att våra löner körs typ 25e.
Typ samma
Det beror på hur belastning på din sektion är.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 504
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Jag har fått "skuld att betala". Är det samma sak som att borgenärerna ansökt om verkställighet? Första "skuld att betala" förfaller den 22 september. Tror ni löneutmätningen kommer börja redan i oktober då? Räknar med att våra löner körs typ 25e.
du bör rimligen kunna pusha till November.
Förutsätter att allt flyter på hos KF dessutom.

Tidigast nästa månad, allt förutsätter du inte svarar i vändande post
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 953
Mottagna reaktioner
13 600
Poäng
10 387
Bland det tråkigaste att göra är att verkställa avhysningar.
Särskilt när man kan konstatera att personen jobbar enligt strutsmetoden och tror på någonannanismen och första kontakten sker i samtal precis när man skickat iväg flyttfirma från den tömda bostaden.
"Jag undrar hur man kan lösa det här så jag får bo kvar"
"Vi har precis gjort klart ärendet så vi har inte mycket att göra kring det längre, prata med hyresvärden"
"Dom ville inte"
"Nä då blir det nog så att du inte får flytta in där igen då.."
"Men det måste ni ju kunna fixa"
"....."

Uppsidan är jag inte känner till särskilt många som gått ut i riktig bostadslöshet annat än en kort period.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 417
Mottagna reaktioner
928
Poäng
757
du bör rimligen kunna pusha till November.
Förutsätter att allt flyter på hos KF dessutom.

Tidigast nästa månad, allt förutsätter du inte svarar i vändande post
Svarar på inkomster och utgifter antar jag att du menar för det är ju det enda som är kvar? Och där har man bara 14 dagar på sig så det kommer jag ju svara på i tid.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 417
Mottagna reaktioner
928
Poäng
757
Bland det tråkigaste att göra är att verkställa avhysningar.
Särskilt när man kan konstatera att personen jobbar enligt strutsmetoden och tror på någonannanismen och första kontakten sker i samtal precis när man skickat iväg flyttfirma från den tömda bostaden.
"Jag undrar hur man kan lösa det här så jag får bo kvar"
"Vi har precis gjort klart ärendet så vi har inte mycket att göra kring det längre, prata med hyresvärden"
"Dom ville inte"
"Nä då blir det nog så att du inte får flytta in där igen då.."
"Men det måste ni ju kunna fixa"
"....."

Uppsidan är jag inte känner till särskilt många som gått ut i riktig bostadslöshet annat än en kort period.
Fyfasen! Bostadslös måste ju vara något av det värsta alltså. Då har man det rätt bra ändå när man jämför.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 504
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Svarar på inkomster och utgifter antar jag att du menar för det är ju det enda som är kvar? Och där har man bara 14 dagar på sig så det kommer jag ju svara på i tid.
Ja, var väl något sånt. Skickade via post idag sker det väl digitalt. Vilket du säkerligen kan göra idag.

Ser att många även får vänta jättelänge på sina beslut ibland för utmätningen. Lite underligt, men min personliga erfarenhet så gick det i vändande post och är väl det man bör vara inställd på.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 417
Mottagna reaktioner
928
Poäng
757
Ja, var väl något sånt. Skickade via post idag sker det väl digitalt. Vilket du säkerligen kan göra idag.

Ser att många även får vänta jättelänge på sina beslut ibland för utmätningen. Lite underligt, men min personliga erfarenhet så gick det i vändande post och är väl det man bör vara inställd på.
Förmodligen lika bra att ställa in sig på att det blir löneutmätning från oktober ja. Ska på ett vis bli skönt när allt är hos KFM och man kan börja jobba för att bli skuldfri och inte hela tiden leva i panik och stress över alla olika lån och vad man ska prioritera osv. D
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Bland det tråkigaste att göra är att verkställa avhysningar.
Särskilt när man kan konstatera att personen jobbar enligt strutsmetoden och tror på någonannanismen och första kontakten sker i samtal precis när man skickat iväg flyttfirma från den tömda bostaden.
"Jag undrar hur man kan lösa det här så jag får bo kvar"
"Vi har precis gjort klart ärendet så vi har inte mycket att göra kring det längre, prata med hyresvärden"
"Dom ville inte"
"Nä då blir det nog så att du inte får flytta in där igen då.."
"Men det måste ni ju kunna fixa"
"....."

Uppsidan är jag inte känner till särskilt många som gått ut i riktig bostadslöshet annat än en kort period.
Tråkigaste, för mig vore det det sorgligaste jag kunde göra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp