• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Deklaration och skatteåterbäring 2023

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
638
Mottagna reaktioner
281
Poäng
447
Restskatt 870 kr men tror inte alla rapporterar ränta, vad står det på Fairlo nordiska någonting?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

david1979

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
26 Februari 2013
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Du har ju sanering och då stoppas räntorna och det är bara tur att några bolag rapporterar in.
Ja det är sant med många bolag. Det finns några bolag som rapporterar. Bank Norwegian är snäll och rapporterar ränta tillsammans med några andra. Jag fick reda på att jag inte har betalt ränta och bara kapital till Lowell men Sileo 'glömde' rapporterar 6873kr i ränta. Med resor till jobbet och Sileo's ränta att tillägga, blir det ungefär 12,000kr tillbaka. Jag tänkte att skämma bort barnen med en solsemester i sommaren. De har förtjänat det.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Ok jag hade löneutmätning hela förra året så jag har fått en lista av KFM som Lasseman upplyste mej om här att jag skulle begära ut. Men där står målnummer kapital och ränta inte namn på inkassobolag. På KFM mina sidor kan man titta vilka bolag som dessa målnummer tillhör jag har 42 dubbelsidor med siffror och målnummer kommer ju ta ett halvår att lösa :rolleyes: Hade önskat KFM kunde skickat namnen istället för en massa målnummer hade ju gjort arbetet mycket smidigare haha men där är vi tydligen inte ännu
Fick du dina föreläggande på kivra? Har för mig att målnunmer står i dem, fordringsägarnas namn står ju i alla fall.
 

Samii

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
8 Mars 2023
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Vill ansöka om samlingslån när uc förfrågningar försvinner i juli, är rädd att bli nekad pga underskottet .
 

Kallekula87

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
8 Mars 2023
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Jag fick deklarationen förra året på första dagen och min fru fick deklarationen igår men jag har inte fått den än. Antagligen vi som inte fått vår deklaration får den väl nästa år och då får vi deklarera för 2022 och 2023. Aldrig hänt tidigare men någon gång måste vara den första där man får deklarera för två år.
Vad menar du? Det är väl klart man ska få sin deklaration varje år?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 954
Mottagna reaktioner
13 600
Poäng
10 387
Jag fick deklarationen förra året på första dagen och min fru fick deklarationen igår men jag har inte fått den än. Antagligen vi som inte fått vår deklaration får den väl nästa år och då får vi deklarera för 2022 och 2023. Aldrig hänt tidigare men någon gång måste vara den första där man får deklarera för två år.
Va?
Du kommer få deklarationen och får du den inte måste du se till till att få tag i den ändå. Du har en skyldighet att deklarera oavsett om du fått den eller inte.

Dom har väl sagt att dom skickar ut under hela veckan, veckan är inte slut
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Någon som haft skuldsanering under hela 2022 och haft någon borgenär som rapporterat in ränta? Och ja jag vet att dom mest troligt betalar mot kapitalskulden.

Nu har jag fått min deklaration och ska besvara din fråga.

Jag har haft skuldsanering under hela 2022 och det är bara Arvato Finance som har rapporterat in ränta (435 kr).

Jag får tillbaka på skatten 1.435 kr men då har jag inte gjort mitt reseavdrag än på 83.250 kr. Förra året fick jag tillbaka 1.000 kr innan jag gjorde reseavdrag på 83.250 kr och fick 27.800 kr tillbaka på skatten i juni och det blir något mer i år tillbaka på skatten, cirka 31.000 kr.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp