• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklaration och skatteåterbäring 2023

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
117
Poäng
307
Även du får....Jag fick beslut kl 23 i går via Kivra. Då har jag ändrat och skickat in, ändrat igen och slutligen ändrat tillbaka till original siffrorna och skickat in och fått beslut..
Får du inget nu så kan din deklaration vara uttagen för granskning. Tror knappast de släpper igenom alla via maskinella besut.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
695
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Jag kan se att dom betalade ut 1 april men pengarna borde väl komma enligt dom datumen som står på hemsidan?
 

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
117
Poäng
307
När skulle de annars komma? 1-2 april helg och banksystemet gör inga överföringar....4-5 april låter rimligt jaaa
 

Konkret.

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
14 December 2019
Meddelanden
160
Mottagna reaktioner
21
Poäng
112
Om det står endast "utbetalning" och dagens datum på skattekontot, är pengarna utbetalt till mitt konto då ? Skuldsaldo på kfm finns men inte påbörjad löneutmätning, eller kan kfm fortfarande ta pengarna?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 081
Mottagna reaktioner
1 975
Poäng
1 307
Om det står endast "utbetalning" och dagens datum på skattekontot, är pengarna utbetalt till mitt konto då ? Skuldsaldo på kfm finns men inte påbörjad löneutmätning, eller kan kfm fortfarande ta pengarna?
Ja, återbäringen kan utmätas, löneutmätning har inget samband med detta.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 081
Mottagna reaktioner
1 975
Poäng
1 307
Det jag menar är om pengarna är utbetalda till mitt konto eller om pengarna skickas direkt till kfm
Om du har skulder för indrivning där sista betaldag är passerad kommer pengarna avräknas eller utmätas.
 

acorn

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
45
Poäng
167
Jag godkände deklarationen först men kom sedan på att jag ville göra en ändring. Gjorde denna ändring och glömde att skicka in det nya och fick således slutskattebesked igår, skickade därefter in den ändring som jag missade att göra. Frågan då är kommer min inkomst att uppdateras nu i april eller blir det i juni när jag har ändrat trots att slutskattebeskedet har kommit? Vet att jag kan ändra i deklarationen upp till 5 år tillbaka men intresserad av om den nya inkomsten kommer att synas nu eller i juni?
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 341
Mottagna reaktioner
433
Poäng
557
Även du får....Jag fick beslut kl 23 i går via Kivra. Då har jag ändrat och skickat in, ändrat igen och slutligen ändrat tillbaka till original siffrorna och skickat in och fått beslut..
Får du inget nu så kan din deklaration vara uttagen för granskning. Tror knappast de släpper igenom alla via maskinella besut.

har inte fått besked, plockade bort en bilaga som inte var aktuell alls. Kan det vara så enkelt?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp