• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Deklaration och skatteåterbäring 2023

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Har också fått skattebeskedet, någon som ser utbetalningen från skattekontot?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Telefonen lär väl glöda under slingpasset i morgon pga alla som vill behålla skattepengarna
 

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
312
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347
Har också fått skattebeskedet, någon som ser utbetalningen från skattekontot?
Jag hade kvarskatt på ca 50 kr och hade lagt in 100 på skattekontot, på skattebeskedet syns att "jag har 50 kr tillgodo" men inget har förändrats på skattekontot. Står fortfarande 100 kr +, antar att utbetalningarna skickas idag eller imorgon och börjar dyka upp på tisdag typ. Om man har Swedbank så kan man hålla koll på kontot som pengarna ska till, det brukar dyka upp som en "spöksumma" 1-2 dagar innan pengarna anländer.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Jag hade kvarskatt på ca 50 kr och hade lagt in 100 på skattekontot, på skattebeskedet syns att "jag har 50 kr tillgodo" men inget har förändrats på skattekontot. Står fortfarande 100 kr +, antar att utbetalningarna skickas idag eller imorgon och börjar dyka upp på tisdag typ. Om man har Swedbank så kan man hålla koll på kontot som pengarna ska till, det brukar dyka upp som en "spöksumma" 1-2 dagar innan pengarna anländer.
Är det inte en gräns på 200 kr för att utbetalning ska ske?
 

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
312
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347
Är det inte en gräns på 200 kr för att utbetalning ska ske?
Du har rätt att belopp under 100 betalas inte ut. Tänkte svara på frågan kring förändringar i skattekontot men inser nu att det inte omfattar mig denna gång så kan inte svara på frågan. Jag har 50 kr kvar och då kommer väl ligga där tills nästa år
 

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
312
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347
Har inte fått något besked. Står på hemsidan 2-3 april
Kanske dyker upp imorgon, fick mitt för ca 2 timmar sen. Kan tänka mig att de skickas ut i omgångar för att systemet inte ska krascha som CSN gjorde och alla andra offentliga system varje gång.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp