• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Deklaration och skatteåterbäring 2023

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Får preliminärt tillbaka 7000kr trots att jag jämkade med 6% halva 2022 så jag klagar inte. :D
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
920
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Sedan 2020 så har jag varje år fått in den antingen den 4de eller 5de mars, denna gång verkar den inte ens komma in idag den 6de.
Sitter och uppdaterar Kivra var femte minut, inte friskt men är man nervös så är man :)
Uppdaterar Kivra?
Har Du inte notiser påslaget ;)?
 

skattemasen

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
6 Mars 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Väntar spänt inför denna deklaration.

Har inte kunnat betala in på skuldsaneringen för februari och släpar 1 månad tyvärr så det hade varit så skönt med minst 10k så man är i fas där igen. Enda jag önskar.

Väntar med spänning. Annars kommer jag nog släpa hela vägen till juni. Vore skönt att betala bort och ligga i fas i april istället.
 

Atexsor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
15
Poäng
72
Väntar spänt inför denna deklaration.

Har inte kunnat betala in på skuldsaneringen för februari och släpar 1 månad tyvärr så det hade varit så skönt med minst 10k så man är i fas där igen. Enda jag önskar.

Väntar med spänning. Annars kommer jag nog släpa hela vägen till juni. Vore skönt att betala bort och ligga i fas i april istället.
Man får väl inte behålla pengarna om man har skuldsanering? Går inte det direkt till KFM då?
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
Det skulle ju ha varit trevligt att få besked om att jag fått en mycket billigare lägenhet OCH en stor skatteåterbäring på samma dag. Men icke sa nicke, jag lär inte få någotdera besked.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 949
Mottagna reaktioner
13 600
Poäng
10 387
Får man återbäring om man har löneutmätning ? Kommer det in på kontot eller försvinner det direkt?
Om man har skulder för verkställighet där avitiden passerat går det direkt till kfm.

Om man har löneutmätning eller inte är som vanligt inte intressant.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp