• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Credway - kan komma att synas hos UC?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Mär man spärrar sig hos credway blir det automatiskt hos alla northmills låneföretag eller måste jag göra det manuellt? Inte haft lån hos systerbolagen tidigare men vill verkligen försäkra mig om att jag är spärrad i deras register. Eller behöver jag maila dessa var för sig? Vilka är det isåfall? Credway, credigo?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Mär man spärrar sig hos credway blir det automatiskt hos alla northmills låneföretag eller måste jag göra det manuellt? Inte haft lån hos systerbolagen tidigare men vill verkligen försäkra mig om att jag är spärrad i deras register. Eller behöver jag maila dessa var för sig? Vilka är det isåfall? Credway, credigo?

...och Easycredit.
 

Varpe

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
190
Mottagna reaktioner
175
Poäng
357
Min Kreddy uppdaterades idag och Credway är inte med. Samma betyg som innan, inget har ändrats. Måste man ta en sån där 19kr UC för att se?
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Min Kreddy uppdaterades idag och Credway är inte med. Samma betyg som innan, inget har ändrats. Måste man ta en sån där 19kr UC för att se?
Det står Northmill men vet ej om det syns på Kreddy.
Tex Qliro syns på minuc som avbetalning men inte kreddy.
 

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
244
Mottagna reaktioner
181
Poäng
357
Sådärja, nu är skiten betald och avslutad. Hoppas credway får vad de förtjänar, dvs mycket färre ränteintäkter
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
S

Slutspelat

Gäst
Poäng: 0
varför har asen gått över till att bli synliga på UC? Inte fan har dom sagt nått heller. Förstör ens UC gör det också...
 

Driveby Colonoscopy

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 April 2014
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
109
Poäng
297
Fråga till Credway, ni följer ju bevisligen tråden här och har kommit med ett inlägg tidigare. Er förklring till varför ni nu rapporterar till UC är bristfällig utifrån ett konsumentperspektiv. Kan ni vara snälla och komma med en bättre förklaring utan bortförklaringar så att alla här förstår. Att hänvisa till lansering av ny produkt och en lag som ger utrymme för tolkning duger inte. Är det så att ni rapporterar in för att ni vill och struntar i era befintliga kunder så skriv gärna det rakt ut.

Jag tror det har att göra med UC's avtal. De ville ha tillgång till engagemangsregistret när de startade Rebilla, haken är att om de ska få tillgång till denna så måste dom i sin tur rapportera in sina krediter (hela bolaget) till UC. Samma som Vivus gjorde när de lanserade Friia (ville få tillgång till engagemangsregistret och var då tvungna att själva rapportera Vivus-krediterna till UC).

Dock vet jag inte varför Credigo och Easycredit inte rapporterades till UC, kan det vara så att dessa inte är är registrerade i samma bolag som Credway (är för lat för att googla)?

Anyways, sjukt dålig framförhållning, de borde ha informerat om detta i god tid.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp