• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Credway - kan komma att synas hos UC?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Får man ens göra så? Alltså om man marknadsför sig som en kreditgivare som inte tar UC och så helt plötsligt rapporterar man till UC, då ändrar man ju sina villkor helt plötsligt, utan att meddela sig. OK om de FRAMÖVER tar UC, men på de som redan tagit lån utan UC på just de villkoren, nej inte OK! Tänker klaga hos dom och det syns vid uppdateringen.
Håller med kan inte vara OK! Dessutom utan att informera. Tycker dom varit bra annars men då blir det adjö så snart det går.
 
F

Fråga?UC

Gäst
Poäng: 0
Fy satan vad jag hatar Credway.

Har fortfarande samma kreditbetyg som innan på minuc och Kreddy. Kan det uppdateras senare?

... Kommer förmodligen gå åt helvete med allt nu.
 

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Det jag vet är Vivus -Creditsafe men UC-rapporterar - vet ingen mer som gör så.
 

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Kan konstatera att jag hade tur nu när jag sökte lån för lösa bort så mkt som möjligt. UC gjordes i fredags :) Sen får vi se om detta stämmer eller ej vad gäller Credway.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Kan konstatera att jag hade tur nu när jag sökte lån för lösa bort så mkt som möjligt. UC gjordes i fredags :) Sen får vi se om detta stämmer eller ej vad gäller Credway.
Credway rapporterar in. Det står northmill, summa utnyttjad och beviljad.
 

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Fast det syns ändå på minuc.se först om han/hon har det.
Kollade min Kreditkoll nu och mmm där står Credway med (Northmill) så dåligt att ändra och dessutom INTE informera! Påverkade dock inte riskbetyget nämnvärt. Då vet jag att den ska bort som nr 2. Nr 1 är Everyday.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp