• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Credway - kan komma att synas hos UC?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 560
Poäng
5 137
Jag dom kunde ju åtminstone ha skickat ett email om det och förvarnat sina kunder för att ge dom en chans att reglera beloppet innan uppdateringen. Jag tog precis ett lån på 20k av dom för att det inte syns på UC då jag avvaktar inflytt till min nya bostadsrätt. Jag vill såklart inte dra på mig en UC innan tillträdet för att riskera att banken ändrar sig så tyckte credway lät som ett smidigt alternativ. Tror dock inte att jag kommer att drabbas som tur är då lånet togs för ett par dagar sedan och tillträdet sker ibörjan av Juni.

Denna kredit skall sedan omedbart betalas bort och be dom stänga ner den för gott!
precis vad jag också tänkte, såg inte att du redan skrivit mina tankar :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 560
Poäng
5 137
Jag har i princip gett upp om att få ett korrekt svar via dessa bolags kundtjänster. Den ena säger en sak och pratar man 10 minuter senare med någon annan får man ett helt annat svar. Det som sker det sker och det är inget vi kan göra åt saken. Dock ställer jag mig väldigt tveksam till att de skall rapportera till UC då de inte samarbetar med det bolaget. Det finns liksom ingen vettig förklaring till varför man ska ta Creditsafe och ändå rapportera till UC, då kan de lika gärna ta UC direkt och få mycket bättre information.
Jo håller med fast Vivus gjorde exakt samma sak... började rapportera krediten till Uc trots att de inte tar uc när man söker.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
914
Mottagna reaktioner
351
Poäng
497
Tänk så många kunder dom har som inte hänger här på forumet. Fin överraskning om ska söka bolån eller vad som helst i framtiden. Finns säkert någon stackars jävel som sitter på något bankkontor i Sverige denna veckan och får förklara vad Northmill är som inte har nämnts i ansökan. Blä!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Tänk så många kunder dom har som inte hänger här på forumet. Fin överraskning om ska söka bolån eller vad som helst i framtiden. Finns säkert någon stackars jävel som sitter på något bankkontor i Sverige denna veckan och får förklara vad Northmill är som inte har nämnts i ansökan. Blä!

Fy fan alltså.
 
L

Lou

Gäst
Poäng: 0
Jag skulle vilja få bort credway så fort som möjligt, men behöver ta ett lån på 20000 för att ersätta det som inte syns eller kommer synas på uc. Har ni några förslag?
 

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
79
Poäng
217
Jag skulle vilja få bort credway så fort som möjligt, men behöver ta ett lån på 20000 för att ersätta det som inte syns eller kommer synas på uc. Har ni några förslag?
Du kan inte prata med en av dom större bankerna och ta ett blancolån? Bättre ränta
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Credway syns nu på min UC också. Scoren gick upp från 19,6 till 20,8 så inte så mycket som jag trodde. Inte för att det kommer göra någon skillnad men jag har anmält Credway till ARN och DI. Må de brinna i helvetet.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
599
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Nu rekommenderar jag inte detta, men Ferratum syns väl inte på UC? Men som de håller på dessa långivare kanske de också börjar rapportera till UC nästa månad. Man kan ju inte lita på någon av dem längre....
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp