• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Credway - kan komma att synas hos UC?

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Härligt . Jag avslutade mitt Credway konto 2019-04-22 efter att det har varit outnyttjad i 2 år. Nu listas den som aktiv på UC per 2019-04-30. Det är första gången de registrerar på UC och dessutom felaktigt.

Nu visar UC en felaktig kreditengagemang för mig. Kan inte uttrycka mina känslor just nu.
Men oj. Dem kanske rapportera in lånet innan du avslutade det. Inte kul :(
Är så arg. Vilseledande Credway!
För mig var det ungefär 6.15 %
i riskprognos förut och ändrades till 7.68 %
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kluring

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
6 April 2019
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
84
Poäng
237
Stämmer. Jag reagerade på det jag också. De har ändrat, men oavsett måste det stå att de rapporterar till UC annars är det väldigt luddigt och bör ses som falsk marknadsföring.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 050
Mottagna reaktioner
13 785
Poäng
9 547
Stämmer. Jag reagerade på det jag också. De har ändrat, men oavsett måste det stå att de rapporterar till UC annars är det väldigt luddigt och bör ses som falsk marknadsföring.

Onekligen. Sen så tar väl deras andra bolag Credigo och Easycredit 295 spänn i uttagsavgift va?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 050
Mottagna reaktioner
13 785
Poäng
9 547
Jag ser inte heller Credway bland mina lånegivare men betyget har förändrats. Det är så hos UC ibland. Credway "syns" i din datorbas men du ser inte själva krediten om du nu har minupplysning/kreditkollen.

Satans jävla skumraskbolag är vad dom är.
 

Fabiana

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
3 Maj 2019
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Testa logga ut & in. Ditt betyg har inte förändrats?
Nej. Jag har deras tjänst. Men saken är att inget speciellt hänt i mitt fall. Betalat på mina 2 lån bara som normalt. För mig brukar det uppdateras precis innan lunch. Tror det blir samma denna gången
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 050
Mottagna reaktioner
13 785
Poäng
9 547
Nej. Jag har deras tjänst. Men saken är att inget speciellt hänt i mitt fall. Betalat på mina 2 lån bara som normalt. För mig brukar det uppdateras precis innan lunch. Tror det blir samma denna gången

Vad har du för UC-betyg idag? Har du maxat Credways kredit?
 

Fabiana

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
3 Maj 2019
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Vad har du för UC-betyg idag? Har du maxat Credways kredit?
Nej har aldrig haft de. Fyfan vad de har ställt till det för många! Och inte minst för dig i sista sekunden! Riktigt dåligt av de tycker jag! Detta kommer påverka många väldigt negativt. Just nu har jag 0.9 i betyg. Men väntar på inkomsten som ska uppdateras antingen juni eller augusti, så hoppas på förbättrad betyg.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp