• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Credway - kan komma att synas hos UC?

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 126
Mottagna reaktioner
620
Poäng
637
Hoppas Googles algoritmer fångar upp den här tråden och att ALLA KUNDER UNDVIKER CREDWAY & REBILLIA.

Det är jag säker på att den kommer göra, inte bara för Credway utan också Rebilla. Kollade nu och typ på plats 30 kom en annan varningstråd ang Northmill härifrån upp i Google när man söker på "Credway", ska testa med Rebilla också. Den här tråden tror och hoppas jag kommer komma betydligt högre när man söker på Credway och Rebilla.

Ska man anta att det är bra för Googles nätspindlar att nämna Credway och Rebilla så många gånger som möjligt (annars låter jag bara väldigt upprepande i det här inlägget)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 051
Mottagna reaktioner
13 789
Poäng
9 547
För mig förstörde dom fullständigt. Hade 1 år planerat hur jag ska ta mina samlingslån så smäller dom dit sin kredit vilket gör att jag har 30.000 mer synliga lån + maxat kreditkort. Fy fan. Detta kan kosta mig hur mycket som helst.
Jävla as.
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 126
Mottagna reaktioner
620
Poäng
637
För mig förstörde dom fullständigt. Hade 1 år planerat hur jag ska ta mina samlingslån så smäller dom dit sin kredit vilket gör att jag har 30.000 mer synliga lån + maxat kreditkort. Fy fan. Detta kan kosta mig hur mycket som helst.
Jävla as.

Ja, vet ju hur du har kämpat och nu på slutet sett fram emot att äntligen nå fram till ett/två bra hopbakslån. Så grymt tragiskt att Credway är antingen så okunniga och inkompetenta att de inte förstår hur UC fungerar eller också så nonchalanta, cyniska och oberörda av hur det drabbar dig och många andra att de skiter i det. Vad är värst? Inget alternativ känns ju som ett företag jag vill ha något mer att göra med framöver.

Det handlar ju om betydligt större belopp än räntor till Credway på relativt små lån, utan om de enorma räntebelopp du är/var så nära att spara in på hopbak som du nu i värsta fall kommer att förlora i ett stort antal månader till.

(till Credway: ja, vi förstår att ni inte tar förfrågan hos UC, men ni verkar ju alls inte låtsas begripa hur mkt kreditengagemang, inte minst för kontokrediter, drar ner uc-betyget. Det är vare sig seriöst eller trovärdigt att ni som ett rutinerat låneföretag låtsas okunniga och istället hänvisar till UC för information huruvida kreditengagemang påverkar scoren eller inte).
 
Senast ändrad:
C

Credway begår bedrägeri

Gäst
Poäng: 0
Alltså vad i helvete är det jag läser. Credway har mer eller mindre precis förstört mitt år. Har påbörjat en lång resa mot mitt mål att kunna samla mina lån och krediter i höst och min UC-score kommer gå åt skogen med detta. Det är det sjukaste jag varit med om. ALLA måste BOJKOTTA Credway, Credigo, Easycredit och Rebilla. Vilket lurendrejeri, totalt bluff och fortfarande står det med stora bokstäver att ”Vi tar ingen UC för att påverka ditt kreditbetyg” fyfan vilka klåpare jag hoppas det går så jäkla dåligt för dem och att de tappar alla sina kunder. Jag ska göra allt jag kan för att bli av med lånet hos Credway och aldrig någonsin närma mig deras tjänster igen.

Till Google:

Undvik Credway, de rapporterar till UC och begår bedrägeri med deras marknadsföring! Obs! Oseriösa.
 

MsTake

Viktig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
21 Januari 2019
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
56
Poäng
157
UC har uppdaterats inatt. Credway står med som Northmill och man ser summan av del den totala krediten man är beviljad och hur mycket som är utnyttjat.

Jag hade en förfrågan som försvann inatt och mitt riskbetyg ligger kvar på samma.

Jag har faktiskt inga ord för hur vilseledande Credway varit... Påstår att det inte påverkar ens kreditvärdighet...? Det står ju med som en skuld så det är väl klart att det påverkar när en bank ska göra en samlad bedömning.
Och sen försöka låtsas som allt är i sin ordning i ett lamt jävla inlägg här... Fy fan.
@Credway borde anmälas.
 

MsTake

Viktig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
21 Januari 2019
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
56
Poäng
157
Och ett litet tillägg där @Credway
Ni kan ju i er text som lyder som följande på er hemsida: ”Vi samarbetar med Creditsafe och tar därmed ingen UC förfrågan när du ansöker hos oss.” lägga till MEN HELA ERT KREDITARRANGEMANG ÄR SYNLIGT I UC EFTERSOM VI RAPPORTERAR DIT.

Ni har ju uppenbarligen missat den detaljen MEN - tydlighet är ju en jäkligt bra grej när man pysslar med att låna ut pengar!
 

MsTake

Viktig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
21 Januari 2019
Meddelanden
86
Mottagna reaktioner
56
Poäng
157
Och ett litet tillägg där @Credway
Ni kan ju i er text som lyder som följande på er hemsida: ”Vi samarbetar med Creditsafe och tar därmed ingen UC förfrågan när du ansöker hos oss.” lägga till MEN HELA ERT KREDITARRANGEMANG ÄR SYNLIGT I UC EFTERSOM VI RAPPORTERAR DIT.

Ni har ju uppenbarligen missat den detaljen MEN - tydlighet är ju en jäkligt bra grej när man pysslar med att låna ut pengar!

Kreditarrangemang ska då vara KREDITENGAGEMANG! Jävla autokorrekt.
Det kan ju iofs dom flesta räkna ut men eftersom Credway kanske läser är det ju bra att vara tyyyyydlig.
 

Kluring

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
6 April 2019
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
84
Poäng
237
Jävla är detta Credway....sitter och säger att det inte syns var krediten finns. Är de helt jävla dumma i huvudet på det bolaget? Den syns klart och tydligt och Northmill står det. Ska göra en facebook-grupp som heter bojkotta credway. Hoppas det blir stor spridning. Hela ledningen på Northmill verkar ju inkompetenta då de anställer folk i kundtjänst som inte kan ge svar som stämmer. Usch och fy Northmill. Ni är sämst och bort ska ni
 

Fabiana

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
3 Maj 2019
Meddelanden
253
Mottagna reaktioner
66
Poäng
196
Jävla är detta Credway....sitter och säger att det inte syns var krediten finns. Är de helt jävla dumma i huvudet på det bolaget? Den syns klart och tydligt och Northmill står det. Ska göra en facebook-grupp som heter bojkotta credway. Hoppas det blir stor spridning. Hela ledningen på Northmill verkar ju inkompetenta då de anställer folk i kundtjänst som inte kan ge svar som stämmer. Usch och fy Northmill. Ni är sämst och bort ska ni
Har uc uppdaterats för dig? Och credway krediten syns som Northmill?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp