• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Credway inkasso, hur brukar de vara?

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Vad härligt för dig :) jag fick inte räntefritt...jag hade en skuld på 50k ...frågade du legalis eller klarna om räntefritt ? För antar ditt hamnade hos legalis inkasso med?
Det hamnade hos legalis först sedan tog sileo över och det var då jag blev erbjuden räntefritt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Knappt 1 år. Då var det en ränta på 24%. När det gick över till sileo så ringde jag och frågade om de kunde sänka räntan något, det var då de erbjöd räntefritt.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Har slängt iväg ett mail till legalis ..dom var trevliga sist jag pratade med dom, men hört det är enklare hos sileo som du hamnade hos ...man får säkert betala ett år innan man kan få det ...annars så gör dom säkert inga pengar på det
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Jag vill gärna veta med sen om credwayförsvann från uc.
Är så orolig över missbrukad kredit dock, om man får det fast andra inte fått det, vore typiskt.
Jag är också väldigt intresserad! Har credway, credigo och easycredit som skulle vara skönt att samla och inte kunna låna av igen ( har betalat av och lånat upp allt för många gånger nu..)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Jag är också väldigt intresserad! Har credway, credigo och easycredit som skulle vara skönt att samla och inte kunna låna av igen ( har betalat av och lånat upp allt för många gånger nu..)

Det är så jag ska göra nu. Kommer inte att betala Credway/Credigo/Easycredit utan låta samtliga tre förfalla till inkasso och därmed ha en aktör att betala till + så är jag spärrad hos dom som en bonus + jag har en betalning istället för tre + dom försvinner kanske ifrån UC!
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Det är så jag ska göra nu. Kommer inte att betala Credway/Credigo/Easycredit utan låta samtliga tre förfalla till inkasso och därmed ha en aktör att betala till + så är jag spärrad hos dom som en bonus + jag har en betalning istället för tre + dom försvinner kanske ifrån UC!
Jag släppte mitt credway på 30k z hamnade hos Gothia...räntan ökade tyvärr ...dubbel ränta :( men jag fick avbetalningsplan ... 1500 sek i månaden...1300 av dom i ränta...betala av mitt onea där med räntefritt så när det är klart så ökar jag credway sen :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Men ingen missbrukad kredit?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Den bör ju försvinna ifrån din UC dock, om den inte har gjort det bör du medella Credway och be dom avsluta din kredit där...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp