• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Collector betalkoll UC?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

loveflower

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
29 April 2020
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag har ingen sådan, Har mycket bra uc men har ingen fast inkomst längre, Har akassa, Har du tips på någon man kan söka och få eller hur man ska gå tillväga här?
 

loveflower

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
29 April 2020
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Från vilka långivare kan jag betala med betalkoll då? Tänkte låna 50 000kr sen betala av amex med den och använda betalkoll till lånet. Så får jag ner min effektiva ränta från 24% till ca 14%
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Från vilka långivare kan jag betala med betalkoll då? Tänkte låna 50 000kr sen betala av amex med den och använda betalkoll till lånet. Så får jag ner min effektiva ränta från 24% till ca 14%

Avida finans gick, har också kunnat med de flesta SMS-låneaktörer också. Märkligt att du inte kan betala amex med betalkoll, det har jag för mig jag har gjort någon gång
 

loveflower

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
29 April 2020
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Man kan göra en insättning på icabanken via bankgiro verkade funka. Har testat med 100kr nu ser på måndag går de tar jag ut 50 000kr så, så kan jag betala av American express direkt.
 

Zeroline

Kunnig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
3 Oktober 2011
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Avida finans gick, har också kunnat med de flesta SMS-låneaktörer också. Märkligt att du inte kan betala amex med betalkoll, det har jag för mig jag har gjort någon gång

Så man kan nu betala av typ klarna delbetalnings konto och andra sms lån typ lumify via betalkoll? Kan man skriva ett annat förfallodatum än det som egentligen gäller? Vill bli av med klarna snabbt.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Så man kan nu betala av typ klarna delbetalnings konto och andra sms lån typ lumify via betalkoll? Kan man skriva ett annat förfallodatum än det som egentligen gäller? Vill bli av med klarna snabbt.

ah borde gå. Jag har gjort så tidigare
 

pinnen222

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
28 Maj 2018
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Jag vill egentligen oxå använda betalkoll. Men tänker att det syns ju på uc numera.. så rädd att om jag betalar med betalkoll så ökar ju krediten där och uc försämras.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Jag vill egentligen oxå använda betalkoll. Men tänker att det syns ju på uc numera.. så rädd att om jag betalar med betalkoll så ökar ju krediten där och uc försämras.

blev så för mig, betyget försämrades så jobbar på att bli av med skiten nu
 

loveflower

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
29 April 2020
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Om man kör betalkoll fått godkänt på 10k men har en uc på 9.8 tror den kommer gå ner nästa vecka till under 5-6 kanske då är det bara att söka igen eller? Blev nekad nu på allt över 10k

har 11 förfrågningar 6 går bort om 1 vecka
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp