• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Coll inkasso

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Hej!
Jag har en skuld till collector som jag funderar på att släppa den är på 165 tusen, ger just nu 2500.
ver att de ger missbrukad men har redan fått två så de får bli så isåfall.
men hur är coll som inkasso bolag? Svåra att få en vettig betalplan vill helst inte betala mer än vad jag gör nu.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Hej!
Jag har en skuld till collector som jag funderar på att släppa den är på 165 tusen, ger just nu 2500.
ver att de ger missbrukad men har redan fått två så de får bli så isåfall.
men hur är coll som inkasso bolag? Svåra att få en vettig betalplan vill helst inte betala mer än vad jag gör nu.
Dom är faktiskt väldigt bra ! Väldigt enkla ha o göra med ! Du kan få en skaplig plan där !
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Jag har 5K på ca 250-300

MEN.

Glöm att ringa dom. Man får fan vänta i timmar på att någon svarar.
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Ger dom missbrukad kredit? Har hört annat och ligger efter 2 månader nu och är det fallet att dom ger missbrukad kredit är jag rätt körd snart..
Hade 1 faktura köp från collector på 2-3k som gick till deras inkasso coll och ringde o prata med dom och dom sa att det inte rapporteras som missbrukad kredit sålänge man sköter betalningarna till coll
 
Senast ändrad:

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
309
Poäng
577
Ger dom missbrukad kredit? Har hört annat och ligger efter 2 månader nu och är det fallet att dom ger missbrukad kredit är jag rätt körd snart..
Hade 1 faktura köp från collector på 2-3k som gick till deras inkasso coll och ringde o prata med dom och dom sa att det inte rapporteras som missbrukad kredit sålänge man sköter betalningarna till coll
Inte missbrukad kredit
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
De ger inte missbrukad kredit.
Du kan få en ganska bekväm avbetalningsplan hos dem och det både att betala via banköverföring eller swish. Lätta att nå både över mejl och/eller telefon. Lycka till!:)
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Står i mina villkor att de rapportera till UC missbruksregister.
 

Lussebulle

Aktiv medlem
Poäng: 177
Blev medlem
5 Januari 2020
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
62
Poäng
177
Dom ger missbrukad kredit, dom skickade ut något brev om detta förra året eller året innan det om jag inte minns fel.
Mina erfarenheter med dom är tyvärr inte bra, jag försökte i våras få till en avbetalningsplan i samband med återbäringen. Hade dom gått med på att dra tillbaka skulden från kfm så hade jag kunnat betala av samtliga småskulder hos kfm och jag hade inte behövt löneutmätning, utan kunnat kört med avbetalningsplan. Men p.g.a att jag erbjöd 1000 kr mindre än kfm ger dom sa dom nej direkt. Jag frågade vad deras minimum var och då fick jag till svar att de ska vara minst lika eller mer men p.g.a återbäringen så gick dom inte med på avbetalningsplaner vid den tidpunkten.
Jag ska dock göra ett nytt försök här i närtid då jag kommit över en summa pengar som gör att jag kan släcka nästan allt hos kfm.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
Hm undrar sedan när? Varken jag eller min sambo fick missbrukad kredit hos dem. Detta för 1,5 månad sedan?
 

Mikee

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
8 Maj 2019
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Hej!
Jag har en skuld till collector som jag funderar på att släppa den är på 165 tusen, ger just nu 2500.
ver att de ger missbrukad men har redan fått två så de får bli så isåfall.
men hur är coll som inkasso bolag? Svåra att få en vettig betalplan vill helst inte betala mer än vad jag gör nu.
Jag släppte mitt lån på 100 k och har inte fått någon missbrukad kredit. Fick en avbetalning på 1500 kr första 6 mån för att sedan höja det till 4000 kr/mån
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp