• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Chanser till nytt samlingslån m. bättre ränta?

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
45
Poäng
147
Hej!

Sen senast (lite drygt 1 år sen) jag skrev här så har jag kämpat på. Jag är en av de som försöker bli skuldfri utan utmätning, sanering osv (ingen värdering i det) och gett mig den på att det ska gå. Jag är spelmissbrukare och har sammanlagda skulder på ca 1,5 milj. Jag har nu varit spelfri sen 1,5 år tillbaka och sen dess har jag kontinuerligt gått på spelfri-möten, förhandlat räntor, jämkat, tagit extrajobb och gjort det mesta för att få ner skulderna. Ungefär 150 000 kr har jag fått ner dem på den här tiden, så det går sakta men säkert nedåt men första tiden har varit tuff med tanke på att jag hade krediter m.m. i starten.

Såhär ser nuläget ut med skulder, räntan ligger mellan 7-14% på samtliga lån:

- Nordea 350k
- DNB Finans 260k
- Nordax 390k
- Remember 140k
- Norwegian 210k
- Morrow Bank 140k (lån taget med min sambo men står som "kredit" i appen Kreddy)

I appen Kreddy har jag betyget 1 ("goda chanser att få lån"). Jag har 0 UC-förfrågningar senaste året. Jag får ut 34k/månad efter skatt (extrajobb ej inräknat).

Jag undrar lite över chanserna att försöka få till ett samlingslån igen och skulle gärna få hjälp/tankar/idéer om följande:

1. Är det ens värt att försöka sig på ett samlingslån eller är skulderna fortfarande för höga?
2. Om jag ska söka, var är det bäst, Lendo? Och hur mycket ska/bör man söka på, maxbeloppet? Vilken ränta kan man tänkas få?

Det var längesen jag försökte mig på ett samlingslån nu så vet inte riktigt hur marknaden ser ut med chanser till lån, nya aktörer osv. Vore väldigt tacksam för all input och hjälp!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Tror att chanserna är minimala med den belöning kontra inkomst. Vet inte riktigt vad är det du ska samla när alla lån är 100 - 300 tusen och räntan du har är helt ok. Eventuellt stt du skulle samla två minsta i ett men ärligt vet jag inte om du vinner något på det. Annars skulle jag koncentrera mig på t ex Morow och försöka betala extra på det om det går.
 

Brew

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2022
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
45
Poäng
147
Tror att chanserna är minimala med den belöning kontra inkomst. Vet inte riktigt vad är det du ska samla när alla lån är 100 - 300 tusen och räntan du har är helt ok. Eventuellt stt du skulle samla två minsta i ett men ärligt vet jag inte om du vinner något på det. Annars skulle jag koncentrera mig på t ex Morow och försöka betala extra på det om det går.
Tack för input! Tänker såklart om man kan få bättre ränta med ett annat samlingslån, gärna så man kan baka ihop flera även om det kanske inte är realistiskt. Men får man låneerbjudande med säg 9-10% ränta så kan jag spela och förhandla det mot de lån där jag har 14%. Så tänker jag. Alla kronor man kan få ner är viktiga.
 

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Helt rätt. Tror det är värt att försöka på Lendo. Du kan egentlingen ingenting att förlora. Berätta gärna hur har det gått. Lycka till !
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
373
Poäng
497
Du tjänar mer på att kontakta varje lånegivare och fråga om dom kan sänka räntan i första hand..
 

Småbarnspappa

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
17 Augusti 2024
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Hej!

Sen senast (lite drygt 1 år sen) jag skrev här så har jag kämpat på. Jag är en av de som försöker bli skuldfri utan utmätning, sanering osv (ingen värdering i det) och gett mig den på att det ska gå. Jag är spelmissbrukare och har sammanlagda skulder på ca 1,5 milj. Jag har nu varit spelfri sen 1,5 år tillbaka och sen dess har jag kontinuerligt gått på spelfri-möten, förhandlat räntor, jämkat, tagit extrajobb och gjort det mesta för att få ner skulderna. Ungefär 150 000 kr har jag fått ner dem på den här tiden, så det går sakta men säkert nedåt men första tiden har varit tuff med tanke på att jag hade krediter m.m. i starten.

Såhär ser nuläget ut med skulder, räntan ligger mellan 7-14% på samtliga lån:

- Nordea 350k
- DNB Finans 260k
- Nordax 390k
- Remember 140k
- Norwegian 210k
- Morrow Bank 140k (lån taget med min sambo men står som "kredit" i appen Kreddy)

I appen Kreddy har jag betyget 1 ("goda chanser att få lån"). Jag har 0 UC-förfrågningar senaste året. Jag får ut 34k/månad efter skatt (extrajobb ej inräknat).

Jag undrar lite över chanserna att försöka få till ett samlingslån igen och skulle gärna få hjälp/tankar/idéer om följande:

1. Är det ens värt att försöka sig på ett samlingslån eller är skulderna fortfarande för höga?
2. Om jag ska söka, var är det bäst, Lendo? Och hur mycket ska/bör man söka på, maxbeloppet? Vilken ränta kan man tänkas få?

Det var längesen jag försökte mig på ett samlingslån nu så vet inte riktigt hur marknaden ser ut med chanser till lån, nya aktörer osv. Vore väldigt tacksam för all input och hjälp!
Vet du ungefär vad din deklarerade inkomst hamnade på förra året? Vad jag har fått till mig räknar dem flesta bankerna årsinkomsten x2, så mycket kan man ha i lån utan att räknas som ”överbelånad”.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Jag tror tyvärr också att det är en omöjlighet att få nånting beviljat.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp