• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

TheNiceGuy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Jag får behålla ganska mycket tycker jag. Men det beror nog mest på att jag har tre barn, som bor varannan vecka hos mig. Jag får behålla ca 17700kr. Har en hyra på 6700kr, och pendlar 5 mil till och från jobbet varje dag, om det är relevant. ☺️

Det händer att jag jobbar över en del, i perioder på jobbet, men då får jag behålla den delen av lönen. KF tar bara den summan som ska bli över av min lön, räknat på att jag får en normal heltidslön… Vet dock inte om det är rätt eller fel. Men det är så det har funkat för mig.

Hoppas det var till någon hjälp.
Vad har du i lön? (Brutto)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fattigforlife

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
29 Juni 2023
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Jag får behålla ganska mycket tycker jag. Men det beror nog mest på att jag har tre barn, som bor varannan vecka hos mig. Jag får behålla ca 17700kr. Har en hyra på 6700kr, och pendlar 5 mil till och från jobbet varje dag, om det är relevant. ☺️

Det händer att jag jobbar över en del, i perioder på jobbet, men då får jag behålla den delen av lönen. KF tar bara den summan som ska bli över av min lön, räknat på att jag får en normal heltidslön… Vet dock inte om det är rätt eller fel. Men det är så det har funkat för mig.

Hoppas det var till någon hjälp.
Hur är det med räntorna känner du av att skulder minskar? Hört att 1 Mulle hos KF blir 2 mil efter 10 år stämmer det? Borde vara ett tak på hur mycket räntan ökar dessa lånebolag/inkasso är rena bloodsugare...
 

autismaddict

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
17 September 2023
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Menar du linser till ögonen så kan jag inte skippa dom helt med mitt synfel och jobb. Pepsi max kan jag väl...minska , haha!
Pepsi är inte bra för magen eller plånboken. Drick bara kaffe och vatten.

Linser till ögonen är inte ett måste.
Linser/bönor är ju bra och billigt att äta
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Menar du linser till ögonen så kan jag inte skippa dom helt med mitt synfel och jobb. Pepsi max kan jag väl...minska , haha!
Jag fick behålla pengar för mina linser när jag hade löneutmätning. De frågade inte ens vilken styrka jag hade.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Pepsi är inte bra för magen eller plånboken. Drick bara kaffe och vatten.

Linser till ögonen är inte ett måste.
Linser/bönor är ju bra och billigt att äta
För mig är linser ett måste, är extremt närsynt och kan bl a inte köra bil med glasögon. Det är stor skillnad vilken syn man får i linser och glasögon - när man är så extremt närsynt som jag så får man ingen syn i ögonvrårna med glasögon som man får med linser, samt att glasögon förminskar allt inklusive avstånd ganska mycket.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 414
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Precis, för vissa är faktiskt linser ett måste åtminstone i vissa situationer. För mig är det i jobbet av olika anledningar. Alla gör vi våra val kring vad vi lägger pengar på. Tror på att man även behöver lite guldkant för att orka på sikt. Om det är en Pepsi ibland så må så vara :)
 

Millan2.0

Viktig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
28 Augusti 2023
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
92
Poäng
247
Hur är det med räntorna känner du av att skulder minskar? Hört att 1 Mulle hos KF blir 2 mil efter 10 år stämmer det? Borde vara ett tak på hur mycket räntan ökar dessa lånebolag/inkasso är rena bloodsugare...
Jag har ingen aning om det stämmer. Jag har bara haft extremt många, mindre skulder. Den största har varit på 50k. Men det är frustrerande att se att skulderna ökar mellan inbetalningarna, så är det. Tycker räntorna borde frysas medan man ändå har utmätning, annars får man ju aldrig en ärlig chans liksom.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp