• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bra lösning? Sälja mobiler som man har på avbetalning.

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Man får visst sälja nåt som du har på avbetalning.
Bara inte det står att företaget har återtaganderätt på telefonen ifall man inte sköter månadsbetalningarna. Om man inte sköter månadsbetalningarna så hamnar JAG som köpte mobilen hos inkasso eller hos Kronofogden. Inte den som köpt den kontant av mig.
Så är det med det!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

hjultomten

V.I.P
Poäng: 72
Blev medlem
2 Augusti 2012
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
14
Poäng
72
Man får visst sälja nåt som du har på avbetalning.
Bara inte det står att företaget har återtaganderätt på telefonen ifall man inte sköter månadsbetalningarna. Om man inte sköter månadsbetalningarna så hamnar JAG som köpte mobilen hos inkasso eller hos Kronofogden. Inte den som köpt den kontant av mig.
Så är det med det!

Helt rätt angående återtaganderätt. Osäker på om Klarna har detta på de köp de finansierar. Tror inte det.
 

Jannebanan

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Juli 2013
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Det finns andra än klarna, finns tex payex som jag vet att electroworld och elgiganten använder
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Intressant läsning, sålde själv en ny mobil som jag inte var nöjd med som jag köpte med abonnemang å sen en ny kontant på avbet hos Klarna, inga problem men är det någon här som testat metoden som beskrivs här på riktigt och fått loss massa pengar? :) Reagerar inte tex. Klarna?
 

arwid

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Januari 2013
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Intressant läsning, sålde själv en ny mobil som jag inte var nöjd med som jag köpte med abonnemang å sen en ny kontant på avbet hos Klarna, inga problem men är det någon här som testat metoden som beskrivs här på riktigt och fått loss massa pengar? :) Reagerar inte tex. Klarna?


En annan fråga är om inte klarna och andra kreditbolag gör en ny uc för varje köp för jag tvivlar på att de går med på att man köper 10 telefoner rakt av om man har dålig kreditvärdighet.

Jag vidhåller att det är ett dåligt sätt att få loss pengar på då man dels inte får så mycket för telefonerna som de säljs från affärer för + att man får betala en saftig ränta på köpet.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Är det egentligen någon som har testat detta i någon större skala som vet att det är genomförbart? Annars kan det bli en dyrköpt erfarenhet och man hamnar bara ännu längre ner i skiten än man redan är.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
på blocket är det nog flertalet som gör så här.menar de släpper nya iphone o galaxy tex sen dröjer det inte länge förens nya mobiler som precis kommit ut säljs.o jag har alltid undrat varför de säljs efter ny släpp.nu efter denna tråd så kanske man blir klokare.eller vad tror ni.jag kanske har fel men.detta är nog inget ovanligt.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
på blocket är det nog flertalet som gör så här.menar de släpper nya iphone o galaxy tex sen dröjer det inte länge förens nya mobiler som precis kommit ut säljs.o jag har alltid undrat varför de säljs efter ny släpp.nu efter denna tråd så kanske man blir klokare.eller vad tror ni.jag kanske har fel men.detta är nog inget ovanligt.

Jag kan förstå att man säljer enstaka telefoner men är det verkligen lönsamt att köpa 5-10 betala med Klarna eller liknande och sen sälja alla vidare.
 

tt2

V.I.P
Poäng: 42
Blev medlem
14 Februari 2012
Meddelanden
558
Mottagna reaktioner
1
Poäng
42
Knappast lönsamt! Lån, smslån, krediter är inte heller lönsamt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp