• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bra lösning? Sälja mobiler som man har på avbetalning.

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Behöver lösa smslån som kostar multum varje månad.
Kanske köpa 5-10 nya galaxy s4 eller iphone5 mobiler på avbetalning hos Klarna (blir cirka 200kr i månaden för varje mobil). Sälja varje mobil via tex blocket för 3500-4000kr styck och få cirka 25.000-30.000kr i handen/på kontot och ha avbet till Klarna på 1000-1500 i månaden? Förlorar på det i långa loppet om man tänker på totalbeloppet som säkert hamnar på 50.000kr, men får ner månadskostnaden ju!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nisse

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
30 Juni 2011
Meddelanden
316
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Behöver lösa smslån som kostar multum varje månad.
Kanske köpa 5-10 nya galaxy s4 eller iphone5 mobiler på avbetalning hos Klarna (blir cirka 200kr i månaden för varje mobil). Sälja varje mobil via tex blocket för 3500-4000kr styck och få cirka 25.000-30.000kr i handen/på kontot och ha avbet till Klarna på 1000-1500 i månaden? Förlorar på det i långa loppet om man tänker på totalbeloppet som säkert hamnar på 50.000kr, men får ner månadskostnaden ju!

Nya mobiler går väl alltid åt så borde va lugnt, själv beställde jag golfbollar till hela golfgänget när jag ändå köpte och fick loss ett par tusenlappar, med en månadsavgift på 200 hos klarna:) Berätta gärna hur det gick sen, funkar det så lär klarna ha många kunder från forumet :)
 

tt2

V.I.P
Poäng: 42
Blev medlem
14 Februari 2012
Meddelanden
558
Mottagna reaktioner
1
Poäng
42
Vet ni vilket kreditupplysnings företag Telenor,Telia, Tre
använder sig av?
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Men vad tänkte du? Klarna e billigare än via en operatör.
Hos dustin blir tex en samsung galaxy s4 212kr i mån i 36 mån.
 

tt2

V.I.P
Poäng: 42
Blev medlem
14 Februari 2012
Meddelanden
558
Mottagna reaktioner
1
Poäng
42
Jag är maxad på min kredit på klarna så jag kollar alternativ
 

arwid

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Januari 2013
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Du glömmer bort att du förmodligen även får betala för olika telefonabonnemang som du måste ta samtidigt och de kostar ca 150-300 kr i månaden så skulle du ta 5 abonnemang med telefon för 200+200x5 så kommer du få betala ca 2000 kr i månaden i 24 månader = ca 50 000 kr. Tar du 10 st kostar det 4000 kr i månaden eller ca 100 000 kr på 24 månader.

Det här är alltså räknat på 24 månader, skulle det vara på 36 månader blir kostnaden 72 000 kr alternativt 144 000 kr så nej det är ingen bra ide om du frågar mig sedan är frågan om du ens får ta så måna abonnemang om du har många uc-förfrågningar eller någon skuld hos kronofogden.

Då är det bättre att låta skulderna gå till inkasso och fixa en avbetalningsplan via dem istället det lär bli betydligt billigare, samtidigt spärrar du dig på alla smslåneföretag så du inte tar sådana skräplån i framtiden. Ok det är lättare sagt än gjort men för varje smslån du tar desto längre ner i skiten sätter du dig.
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Vem skrev du detta till Arwid? Om jag köper mobilerna hos Dustin och tar avbet via klarna så är det avbet för endast mobilen.
 

hjultomten

V.I.P
Poäng: 72
Blev medlem
2 Augusti 2012
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
14
Poäng
72
Håller med arwid. Teleabonnemang är rena skiten. Bättre med inkasso och få bort skulderna. Sedan är det egentligen så att man inte får sälja en sak du har på avbetalning
 

arwid

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Januari 2013
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Vem skrev du detta till Arwid? Om jag köper mobilerna hos Dustin och tar avbet via klarna så är det avbet för endast mobilen.

Jag skrev det främst till dig men även till andra som överväger att göra liknande saker, vet att många brukar göra så att de köper telefon(er) med abonnemang för att sedan sälja telefonerna för att få in snabba pengar vilket är en mycket dålig ide. Visst de får in ett par tusen kr snabbt men sedan står de där med x antal dyra abonnemang som de tvingas betala av i två år vilket gör att totalkostnaden kan bli 2-3 gånger mer än vad telefonen hade kostat om man köpte den kontant, det kan variera en del beroende på vilken typ av abonnemang man väljer.

Även om du köper telefonerna utan abonnemang och betalar 212 kr i månaden för varje telefon så kommer du få betala mellan 38 - 76 000 kr för dem innan de är betalda beroende på om du ta 5 eller 10 st.

Nu framgår det inte hur mycket du har i lån hos sms-företagen, är du sugen på att lägga upp den informationen då det kan vara bra att veta om man ska försöka komma fram till andra bättre lösningar för dig.

Försök få ett hyggligt lån istället även om räntan blir relativt hög eller låt skulderna gå till inkassobolagen och fixa en avbetalningsplan med dem istället, det lär bli billigare än att köpa telefonerna på avbetalning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp