• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolån hos Bluestep/Nordax/Marginalen?

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
372
Mottagna reaktioner
354
Poäng
477
Väldigt lik sits som vi har, 38000 resp 46000 i månadslön. Blancolån som jag har på 670 000 ungefär, 2 barn. Men vi har kontantinsatsen och ett stort pensionssparande.

Vågar inte prata med banken. Vill låna 3.3 mkr i bolån. Finns det någon chans hos dom vanliga storbankerna ?
Om jag var er så skulle jag nog inte tveka att plocka upp luren och ringa runt till bankerna ☺️
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krediternasjudas

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 Oktober 2021
Meddelanden
130
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Fick själv låna 4Mkr hos Nordea när jag flyttade över allt till dom och blev helkund. 65000kr/mån, hade 2Mkr insats och köpte hus för 6Mkr. Hade några hundra tusen i blanco som dom inte ens frågade om, tror inte man tog en kreditupplysning heller haha.
 

KurtJager

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
17 Juni 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Väldigt lik sits som vi har, 38000 resp 46000 i månadslön. Blancolån som jag har på 670 000 ungefär, 2 barn. Men vi har kontantinsatsen och ett stort pensionssparande.

Vågar inte prata med banken. Vill låna 3.3 mkr i bolån. Finns det någon chans hos dom vanliga storbankerna ?

På SBABs sida kan man lätt kolla hur mycket man får låna genom att fylla i uppgifter annonynmt. Dock har de en gräns på 500tkr i Blanco. Ni bör nog fokusera på att få ned Blancolånet. Ni verkar ju trots allt ha en kontantinsats i nästan blancolånets storlek.
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
372
Mottagna reaktioner
354
Poäng
477
På SBABs sida kan man lätt kolla hur mycket man får låna genom att fylla i uppgifter annonynmt. Dock har de en gräns på 500tkr i Blanco. Ni bör nog fokusera på att få ned Blancolånet. Ni verkar ju trots allt ha en kontantinsats i nästan blancolånets storlek.
SBAB är ju den sista sidan vi kan titta på eftersom som du skriver, de har krav på 500 000 oavsett om man är 1 eller 2 sökanden.
 

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
95
Poäng
257
Har skrivit förr, Swedbank var i alla fall väldigt tillmötesgående trots betalningsanmärkningar. Ville verkligen se "hela bilden".
Jag är övertygad om att onödigt många sitter och betalar helt onödiga pengar till Bluestep m.fl. enbart för att man inte tror ens vanliga bank kan eller vill. hjälpa till. Kalkylerna på hemsidan ska ni inte stirra er blinda på, ta ett personligt möte med er vanliga bank. Kan ju inte bli annat än ett nej.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp