• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Blev beviljad flera samlingslån!

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Menar nog Sambla. De ringer upp på det viset. Advisa gör det inte, där får man själv välja bland erbjudandena. Det är ju mkt bättre att det är så.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Genom advisa/sambla så får man inte riktigt veta, man blir uppringd efter man fått alla erbjudanden av en handläggare, därefter lägger man fram sin ekonomi och de tar fram det bästa av de erbjudanden man har fått, man kan säkert få veta om och vilka fler man fått om man frågar, jag gjorde dock ej det-
Advisa och Sambla är två olika aktörer. Sökte du hos båda eller vadå?
 

Lurifaxx

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
14 April 2013
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Advisa och Sambla är två olika aktörer. Sökte du hos båda eller vadå?
Nej, Advisa ägs sedan en tid tillbaka av Sambla, de driver dock fortsatt båda varumärkena. Jag sökte på advisa, fick de automatiserade mailet med tack för ansöka från advisa och sedan fick jag vid första offert ett mail från sambla, enligt bilderna nedan.

Varför denna skepsis som det känns som du uttrycker?

1625202442421.png
1625202483519.png
 
F

Fairloooo

Gäst
Poäng: 0
Vadå så har advisa gått över till samblas skitsystem, finns inte mina sidor längre?

isåfall går advisa fetbort numera.
 

Lurifaxx

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
14 April 2013
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Vadå så har advisa gått över till samblas skitsystem, finns inte mina sidor längre?

isåfall går advisa fetbort numera.
Gått över och gått över, de har blivit uppköpta av en tredjepart. Varför är det ett skitsystem? Är det så jobbigt att en handläggare ringer upp?
 
F

Fairloooo

Gäst
Poäng: 0
Gått över och gått över, de har blivit uppköpta av en tredjepart. Varför är det ett skitsystem? Är det så jobbigt att en handläggare ringer upp?

Ja?

har ingen lust att dela med mig av mitt livs historia och vill scrolla och välja fritt själv bland förslagen, lägst ränta är inte alltid allt.

Sambla kör riktiga övervakningsmetoder
 

Lurifaxx

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
14 April 2013
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Ja?

har ingen lust att dela med mig av mitt livs historia och vill scrolla och välja fritt själv bland förslagen, lägst ränta är inte alltid allt.

Sambla kör riktiga övervakningsmetoder
Samtidigt är det ju inte hela livet du behöver dela, du berättar om dina skulder precis som du gör i ansökan av ett samlingslån.

En handläggare tror jag är bra i många fall då det är uppenbart att vi är många som inte klarar av att hantera större lån själva till att lösa andra saker. Att de följer upp om saker och ting gått bra ser jag inte heller som något negativt just pga detta.

Jag hävdar att deras metoder är mer ansvarsfulla än övrigas.
 
F

Fairloooo

Gäst
Poäng: 0
Samtidigt är det ju inte hela livet du behöver dela, du berättar om dina skulder precis som du gör i ansökan av ett samlingslån.

En handläggare tror jag är bra i många fall då det är uppenbart att vi är många som inte klarar av att hantera större lån själva till att lösa andra saker. Att de följer upp om saker och ting gått bra ser jag inte heller som något negativt just pga detta.

Jag hävdar att deras metoder är mer ansvarsfulla än övrigas.

Men snälla lilla, dom har inget att göra med vad jag gör med pengarna, det är inget dagis.

Stazi metoder.
 

Lurifaxx

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
14 April 2013
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Men snälla lilla, dom har inget att göra med vad jag gör med pengarna, det är inget dagis.

Stazi metoder.
"Snälla lilla", Inte det jag menar heller, se dem som ett stöd istället till målet att bli skuldfri, precis som jag säger, många på detta forum och med liknande problem klarar inte av att hantera pengar och utbetalda lån själva, då är det väl bra att det finns hjälp av handläggare bland dessa förmedlare? Det är ju extremt uppenbart om du läser några trådar på forumet här att folk misslyckas flera gånger med att använda ett samlingslån till att just samla sina lån..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp