• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Binly skuld minskar inte

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
401
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Tycker det låter märkligt. 3700 Kr för För ett lån på 7000? Något stämmer inte.

Jag hade ett lån på 5500 hos dessa skojare.

Första månaden kan man välja att förlänga alternativt betala tillbaka allt.
Min förlängningsavgift var 1506 kr. Där ingick ingen amortering.
Månaderna därefter betalade jag 1093 kr / mån varav 914 kr var amortering.

Det känns lite som man hos dessa aktörer valt att kalla ränta för "avgift".
 
Senast ändrad:

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Tycker det låter märkligt. 3700 Kr för För ett lån på 7000? Något stämmer inte.

Jag hade ett lån på 5500 hos dessa skojare.

Första månaden kan man välja att förlänga alternativt betala tillbaka allt.
Min förlängningsavgift var 1506 kr. Där ingick ingen amortering.
Månaderna därefter betalade jag 1093 kr / mån varav 914 kr var amortering.
Ja jag tycker mer det. Har läst villkoren och även bett en bekant som är jurist läsa, vi får se om hon tolkar det så som jag. Oavsett så hoppas jag aldrig bli så desperat igen att jag lånar av detta bolag.
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
401
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Ja jag tycker mer det. Har läst villkoren och även bett en bekant som är jurist läsa, vi får se om hon tolkar det så som jag. Oavsett så hoppas jag aldrig bli så desperat igen att jag lånar av detta bolag.

men har du loggat in och kollat? Dom brukar vara sega på att uppdatera saldot/status efter att man betalat. Brukar ta några dagar.
 

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Ja jag tycker mer det. Har läst villkoren och även bett en bekant som är jurist läsa, vi får se om hon tolkar det så som jag. Oavsett så hoppas jag aldrig bli så desperat igen att jag lånar av detta bolag.

men har du loggat in och kollat? Dom brukar vara sega på att uppdatera saldot/status efter att man betalat. Brukar ta några dagar.
Har kollat tyvärr.
 

Trent

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Juli 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
Jag har upptäckt att de rapporterat fel avseende ränta till Skatteverket också så kolla det med om du hade lånet t ex förra året. Även andra utgifter räknas som ränta enligt Inkomstskattelagen t ex uppläggningsavgifter och andra liknande avgifter. För mig har de bara rapporterat 43,5% ränta och vi vet ju alla att man betalar så oändligt mycket mer. Det finns mer info hos Skatteverket på deras hemsida.
 

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Jag har upptäckt att de rapporterat fel avseende ränta till Skatteverket också så kolla det med om du hade lånet t ex förra året. Även andra utgifter räknas som ränta enligt Inkomstskattelagen t ex uppläggningsavgifter och andra liknande avgifter. För mig har de bara rapporterat 43,5% ränta och vi vet ju alla att man betalar så oändligt mycket mer. Det finns mer info hos Skatteverket på deras hemsida.
Det ska jag kolla på direkt. Vad gör man åt det? De svarar ju inte på Mail eller liknade tyvärr.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp