• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Binly skuld minskar inte

Trent

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Juli 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
De bedriver en tillståndspliktig verksamhet som Finansinspektionen styr över. Ser att de har många klagomål under diarieförda ärenden hos FI. Konsumentverket kan man anmäla till. Sedan finns det en Inkassonämnd.
Jag har skrivit lite mer i tråden ” Credifi och Lumify, vad har de för inkasso”. Där kan du läsa vilka brister de har i sitt inkassoförfarande.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Mmm men om jag betalar in 3700 kr måste ju skulden minska? Hur ska jag formulera mig i Mail till dem? Förr när jag betalt in har ju ändå skulden minskat!
Det du betalar är för att flytta fram datumet d.vs kostnaden för att flytta fram förfallodatum eller starta en avbetalningsplan. Så dom pengarna är ingen amortering.
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Det du betalar är för att flytta fram datumet d.vs kostnaden för att flytta fram förfallodatum eller starta en avbetalningsplan. Så dom pengarna är ingen amortering.
Gissar att det framkommer i villkoren man godkänner, och därmed är en anmälan ganska meningslös?
 

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Det du betalar är för att flytta fram datumet d.vs kostnaden för att flytta fram förfallodatum eller starta en avbetalningsplan. Så dom pengarna är ingen amortering.
Så 3700 kr för att flytta datumet? Det kan ju inte stämma? För en skuld på 7000 kr?
 

Trent

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Juli 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
Gissar att det framkommer i villkoren man godkänner, och därmed är en anmälan ganska meningslös?
Spelar ingen roll vad deras villkor säger. Kostnadstaket är regler för högkostnadskrediter i Konsumentkreditlagen. Man kan aldrig förhandla bort gällande lagstiftning med en konsument. I kostnadstaket är alla avgifter och räntor inkluderade så man ska aldrig betala mer i räntor, avgifter etc än det man lånat.
 

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Det du betalar är för att flytta fram datumet d.vs kostnaden för att flytta fram förfallodatum eller starta en avbetalningsplan. Så dom pengarna är ingen amortering.
Har läst villkoren och nej någon avgift på 3700 kr för att flytta fram förfallodag finns inte. I lägst att betala belopp ingår den avgiften , amortering och ränta,
 

Trent

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Juli 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
Spelar ingen roll vad deras villkor säger. Kostnadstaket är regler för högkostnadskrediter i Konsumentkreditlagen. Man kan aldrig förhandla bort gällande lagstiftning med en konsument. I kostnadstaket är alla avgifter och räntor inkluderade så man ska aldrig betala mer i räntor, avgifter etc än det man har lånat.
https://www.konsumentverket.se/for-...siella-tjanster/krediter/hogkostnadskrediter/
Läs info från Konsumentverket i länken ovan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp