• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Binly ångra lån

Gonzo8310

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
25 Mars 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Okej så här är det. Jag slutbetalade alla mina lån för ett tag sen. I fredags kom ett spelsug jag tillsammans med speldjävulen gick vi in på Binly och sökte ett lån. Såfort jag fick lånet så fick jag en stor våg av ångest och sket i att spela. Jag har kvar alla pengarna på kontot.

jag skrev till Binly att jag ångrar lånet. Och svaret jag fick kopierar jag in det och skulle vilja att någon av er försöker tolka det. Av vad jag vet så godkänner man ju en plan om man betalar in.försöker dom göra en fuling eller är det bara jag som nojar. Enligt han så ska jag betala ränta som då är 47kr över helgen.

Hej,

Tack för ditt mejl.

För att ångra ditt lån behöver du betala in 14547 kr per dagens datum. Betalningen görs direkt på din profil via Zimpler betalning under "valfritt belopp".

När vi tar emot din betalning kommer du att få ett mejl samt ett sms som bekräftar att betalningen har nått oss. När du får den bekräftelse är det väldigt viktigt att
du kontaktar omgående att detta var ett ångrat lån. Vi kommer då att handlägga ditt ärende som ett ångrat lån och skriva av avgifterna.

Fram tills att du fått bekräftelsen ber vi dig att inte ansöka om en utökning eller ny kredit för att ångerrätten ska gälla.

Notera även - Om ytterligare lån nyttjas av ångerrätten anses du missköta din kredit och din profil kan komma att spärras under en viss tid.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
373
Poäng
497
Även om du ångrar lånet så betalar du ränta för dom dagarna du haft pengarna.
Däremot avgifter så som upplägningsavgift och adminavgift stryks. Så det är helt korrekt.
 

Gonzo8310

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
25 Mars 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Även om du ångrar lånet så betalar du ränta för dom dagarna du haft pengarna.
Däremot avgifter så som upplägningsavgift och adminavgift stryks. Så det är helt korrekt.
Jo men precis. Jag betalar såklart ränta utan diskussion. Men jag menade mer på att, jag har hört att betalar man in något så godkänner man betalplanen. Och den planen är på
Mycket mer än dessa 14500. Tycker det låter lite skumt att jag ska betala in på under ”frivilligt”.. jag e lite nojig på att dom, efter att jag betalt in 14500 ska kräva mer som tex uppläggningsavgift o sånt
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
Uppläggningsavgiften borde väl kommit innan i sådant fall, dvs vara inbakat i skulden du har nu.
Kan ju omöjligt komma i efterhand?
Kommer uppläggningsavgiften i efterhand i värsta fall så får du se lånet som ett stort misstag.
Du kommer inte vinna någon rätt mot detta företag tyvärr.
 

Gonzo8310

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
25 Mars 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Uppläggningsavgiften borde väl kommit innan i sådant fall, dvs vara inbakat i skulden du har nu.
Kan ju omöjligt komma i efterhand?
Kommer uppläggningsavgiften i efterhand i värsta fall så får du se lånet som ett stort misstag.
Du kommer inte vinna någon rätt mot detta företag tyvärr.
Jo då man vinner när man har rätt. Sist betala dom tbx det jag hade betalt för mycket. Men ja såklart vill dom att man ska tänka så som du gör.. Att man bara sväljer det och går vidare.. menar dock inget illa emot dig, hoppas du förstår..
 

Trent

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Juli 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
24
Poäng
101
Jo då man vinner när man har rätt. Sist betala dom tbx det jag hade betalt för mycket. Men ja såklart vill dom att man ska tänka så som du gör.. Att man bara sväljer det och går vidare.. menar dock inget illa emot dig, hoppas du förstår..
De här företagen alltså… läste om en tjej idag som vägrade betala in mer än upp till kostnadstaket och Luma jagade henne så mycket så hon fick polisanmäla dem. De är ju helt rubbade. Och hota med att man missskött sin kredit för att man utnyttjar sin ångerrätt. Får man verkligen göra så?
 

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
De här företagen alltså… läste om en tjej idag som vägrade betala in mer än upp till kostnadstaket och Luma jagade henne så mycket så hon fick polisanmäla dem. De är ju helt rubbade. Och hota med att man missskött sin kredit för att man utnyttjar sin ångerrätt. Får man verkligen göra så?
Men jisses. Så sjukt!
 

Gonzo8310

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
25 Mars 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
De här företagen alltså… läste om en tjej idag som vägrade betala in mer än upp till kostnadstaket och Luma jagade henne så mycket så hon fick polisanmäla dem. De är ju helt rubbade. Och hota med att man missskött sin kredit för att man utnyttjar sin ångerrätt. Får man verkligen göra så?
Som att bli spärrad ifrån dom vore ett straff.. hahaha
 

Gonzo8310

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
25 Mars 2023
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Löste alla lån nu med ångerrätt.
hade 15k hos varje bolag. Binly,lumify,credifi allt detta inom 1dag. Spelpaus gick ut. Som tur är vann jag tbx dom på sista 500ingen. Betalade av allt och spelpausa 12m igen. Vidirig är man ibland
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp