Det gör de. Se till att inte missa en faktura för även om du är 1 dag sen så går de inte med på att fortsätta med samma plan. Då vill de ändra i den så att det blir 2-3 stora betalningar istället. Skickas vidare till Kf om du inte går med
Instämmer...Absolut värsta inkasso som finns! Inte hjälpsamma överhuvudtaget och totalt värdelösa!!!
Du kan anmäla till Inkassonämnden också.Råkade ut för en mycket allvarlig bilolycka. Och då råkade inbetalning bli sen och mitt BankID fungerar inte.
Hade en avbetalnings plan kontaktade Billecta att man hade gjort inbetalning och de skulle notera detta skickade att den var kommande inbetalning men den hade inte gått igenom det var något fel.Inget meddelande kom från Billecta förrän 6 dagar efter då hade de skickat vidare och hot om att kommer inte hela beloppet vara inbetalat till Billecta skickar de vidare ärendet.Det var dagen innan den 11/9 fick jag det första meddelande på kivra men utan BankID kom jag inte in då det kom brev med posten den13/9 dagen efter eftersom jag inte har Kivra längre där hotade då inbetalning kommit Billecta tillhanda till den 23/9 då skulle de driva ärendet vidare meddelande inte mej förrän dagen efter den 12/9 om att man skickat vidare ärendet jag tog för givet att inbetalning hade kommit fram. Fick förslag från min Bank att be någon annan betala för att se om inbetalning gick igenom och det gjorde den Billecta bad att få ett kvittens och skrev till Billecta att det kommer under dagen men några timmar innan hade de brytit avbetalnings planen på 40 minuter.Ändå fast jag skulle skicka in kvittens jag fick från banken att inbetalning var gjord och det var det Billecta ville att jag skulle skicka till Billecta enligt handläggare. Nu hade dagen innan den 11/9 skickat in och hot om jag inte betalade den 23/9 skulle de skicka vidare till Kronofogden men sen fick i annat mejl skrev att om inte inbetalning kom in innan den 21/9 skulle de skicka vidare ärendet till Kronofogden de hotar.Inget meddelande mej förrän dagen efter man skickat till Kivra som jag inte har inget meddelande om att inbetalning kommit fram utan bara att avbetalnings planen var bryten ändå hade jag kontaktat Billecta innan.De ville ha kvittens och de fick Billecta att inbetalning var gjord och skrev att det kommer kvittens under dagen.
Men jag ligger på sjukhus och är nyopererad efter den allvarliga bilolyckan är fortfarande inlagd på sjukhus.De har inte gått rätt till från Billectas handläggare har skickat till Finansinspektionen även Konsumenternas bank och rådgivning.
Billecta hotar.....
Råkade ut för en mycket allvarlig bilolycka. Och då råkade inbetalning bli sen och mitt BankID fungerar inte.
Hade en avbetalnings plan kontaktade Billecta att man hade gjort inbetalning och de skulle notera detta skickade att den var kommande inbetalning men den hade inte gått igenom det var något fel.Inget meddelande kom från Billecta förrän 6 dagar efter då hade de skickat vidare och hot om att kommer inte hela beloppet vara inbetalat till Billecta skickar de vidare ärendet.Det var dagen innan den 11/9 fick jag det första meddelande på kivra men utan BankID kom jag inte in då det kom brev med posten den13/9 dagen efter eftersom jag inte har Kivra längre där hotade då inbetalning kommit Billecta tillhanda till den 23/9 då skulle de driva ärendet vidare meddelande inte mej förrän dagen efter den 12/9 om att man skickat vidare ärendet jag tog för givet att inbetalning hade kommit fram. Fick förslag från min Bank att be någon annan betala för att se om inbetalning gick igenom och det gjorde den Billecta bad att få ett kvittens och skrev till Billecta att det kommer under dagen men några timmar innan hade de brytit avbetalnings planen på 40 minuter.Ändå fast jag skulle skicka in kvittens jag fick från banken att inbetalning var gjord och det var det Billecta ville att jag skulle skicka till Billecta enligt handläggare. Nu hade dagen innan den 11/9 skickat in och hot om jag inte betalade den 23/9 skulle de skicka vidare till Kronofogden men sen fick i annat mejl skrev att om inte inbetalning kom in innan den 21/9 skulle de skicka vidare ärendet till Kronofogden de hotar.Inget meddelande mej förrän dagen efter man skickat till Kivra som jag inte har inget meddelande om att inbetalning kommit fram utan bara att avbetalnings planen var bryten ändå hade jag kontaktat Billecta innan.De ville ha kvittens och de fick Billecta att inbetalning var gjord och skrev att det kommer kvittens under dagen.
Men jag ligger på sjukhus och är nyopererad efter den allvarliga bilolyckan är fortfarande inlagd på sjukhus.De har inte gått rätt till från Billectas handläggare har skickat till Finansinspektionen även Konsumenternas bank och rådgivning.
Billecta hotar.....