• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bigbank - Upp till 100 000 kr över 6 år

powerkingen

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Trist att du inte fick låna. Hur högt belopp sökte du på? Vad frågade de när de ringde upp? Får man ha många förfrågningar på UC?

Sökte på 100.000kr, hon frågade om mina skulder.. Vad jag hade för skulder och vad jag betalade varje månad. Läste här att någon fått låna hos dom med typ 35 förfrågningar, för så många hade jag men gick ju tyvärr inte igenom.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

marina7310

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
26 Oktober 2011
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Någon som fått ett mindre lån hos Big Bank (10 000 kronor) trots ganska låg inkomst, runt 175 000 och med ca 14 UC?
 

anni

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
9 April 2012
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Jag har följt detta forum en tid då jag befinner mig i en liknande situation som flera av er. Testade att söka 15000 hos Big Bank för att lösa mina smslån. Dagen efter ringde en fr banken o frågade mig om mina lån, om mina månadskostnader, om mina inkomster o vad jag skulle ha pengarna till. Han frågade mig om jag inte var intresserad av ett större lån för att minska mina månadskostnader. Han uppfattade min framtida betalningsförmåga som god. Jag erbjöds ett lån på 100 000 istället mot att de betalade in lån på motsvarande belopp vilket jag såklart tackade ja till. Nu är sju lån betalda o jag har minskat mina kostnader med ca 4000. Känns helt fantastiskt!!! Har inkomst på 370 000 o lån på lika mkt. 15 UC o har fått nobben fr alla tidigare ansökningar.
 

Maja

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
9 December 2011
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Marina, jag fick godkänd 30.000 med dom villkoren.
 

moonman

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 Maj 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Skitställe som inte ens svarar på mail. Service = 0.
 

moonman

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 Maj 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Ok, ändrar mig lite nu.

Idag ringde de upp ifrån BIGBANK, frågade lite om mina skulder, inkomst osv. (5 dagar efter jag ansökt.)

Jag fickinte den exakta summan jag ansökte om, men inte långt därifrån.

Känns så skönt, nu ska jag betala bort alla förbannade smslån och nått litet mindre lån som man har liggandes varje månad i en ond cirkel.
 

Gabrijel

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
7 Oktober 2011
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Vilken summa du ansökte om och vilken summa du fick?
 

marina7310

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
26 Oktober 2011
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Hej! När de ringer upp och frågar om lån, frågar de även om kontokrediter? Jag har inte mycket lån men en del kontokrediter. Hur väl ska man specificiera dessa när de ringer? Ska man sitta med räkningarna framför sig?
 

dante

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
25 Juni 2012
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
2
Poäng
12
Hej! Jag ansökte igår 16:30 och blev uppringd efter ca 1 timme. Kunde inte svara då så ringde dom i morse klockan 09:30. Jag pratade med en trevlig kille som bara frågade lite snabbt om mina uttgifter i månaden. Han återkom precis med positivt svar på 30 000kr. Jag har många UC frågor och 2 stora lån sen innan. Detta hjälper mig nåt enormt. Visst , räntan är hög men som det är nu har jag dyra SMSlån som kostar ca 500kr i månaden per lån, då har jag hellre ett lån med högre ränta men som blir billigare i längden
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Frågar de om en total summa per månad för utgifter/lån eller ska man tala om varje lån man har och hur mycket man har kvar att betala, räntor och månadsinbetalningar?
Jag har en usel UC men ett lån hos Big Bank hade fått mig på fötter igen. Jag har 14 (!!!) UC-förfrågningar!!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp