• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bigbank - Upp till 100 000 kr över 6 år

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hjälp!!

Undrar om man törs skriva all smslån till Big Bank? Nån som har erfarenhet av dem? Dom ringde idag efter att jag sökt till det mest akuta för att köpa lite mer tid tid skattepengar kommer osv..jag sökte 12 000kr & dom erbjöd mej 100 000kr vaa!!Om jag skrev ner alla dåliga lån & krediter! Men jag hade just bestämmt mej för att låta allt gå till krono, om jag inte lyckades med låga avb eftersom jag trodde det var kört för mej! Några vägrar avb, nu vart jag osäker, Jag har ju många smslån, dom ser ju bara mina dåliga blanco & kreditkort, men det är ju smslånen som måste gå först! Men.. törs man skriva alla, då tror dom väl att man är tokig som tagit alla! Man kan ju inte undanhålla nåt heller, då det är Big bank som löser allt! Jag som nästan gett upp! Nu vart man glad,:D men förvirrad! Alla tips emotages välkommet! Hur har ni gjort ni andra som har Big Bank? Ska man säga allt & hoppas på det bästa eller vad göra?:confused:

du jag vill inte grusa nått men hur kan dom erbjuda 100000 om du sökt 12000.detta gör mig lite misstänksam.och ev kommer ge dig avslag.har aldrig varit med om att en bank hört av sig och erbjudit högre summa om man ansökt på lägre eller specifikt belopp banker brukar vara reserverade och jag har vääääldigt mycket lån.men klart jag har inte testat denna själv.
de jag tänker på är att de har nästan lovat erbjudan om 100000,för det låter så bara du skickar in de andra lånen.får du avslag så kommer det synas att du sökt på 100000.och belastar din uc.jag vet inte hur jag skall förklara hur jag tänker.jag hadde nog ringt igen och frågat om detta.
eller så litar jag inte på denna bank helt enkelt.men pröva och så får du meddela om du vill så tar jag tillbaka det jag skrev.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag skulle också kontakta dem för att kontrollera vilka krav de ställer för att du ska få 100.000. När jag läst runt i forumet om Bigbank så har de tyvärr vi flera tillfällen ändå gett avslag när de fått in handlingar från låntagaren. Jag förstår om du tycker att detta kommer som en skänk från ovan och stämmer det vill jag bara gratulera, men kontakta dem och stäm
av allt. Vad det gäller dina smslån så har flertalet som sökt inte uppgivit dessa utan enbart blancolån. Jag hoppas för din skull att du får detta lån och lycka till med allt.
 

Törnroza 0

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
12 Januari 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
3
Poäng
12
ja jag blev förvånad själv?

du jag vill inte grusa nått men hur kan dom erbjuda 100000 om du sökt 12000.detta gör mig lite misstänksam.och ev kommer ge dig avslag.har aldrig varit med om att en bank hört av sig och erbjudit högre summa om man ansökt på lägre eller specifikt belopp banker brukar vara reserverade och jag har vääääldigt mycket lån.men klart jag har inte testat denna själv.
de jag tänker på är att de har nästan lovat erbjudan om 100000,för det låter så bara du skickar in de andra lånen.får du avslag så kommer det synas att du sökt på 100000.och belastar din uc.jag vet inte hur jag skall förklara hur jag tänker.jag hadde nog ringt igen och frågat om detta.
eller så litar jag inte på denna bank helt enkelt.men pröva och så får du meddela om du vill så tar jag tillbaka det jag skrev.

En trevlig kille som ringde från Big Bank, han frågade först vad jag skulle ha pengarna till (alltså 12000kr) jag sa att jag skulle lösa ett dåligt snabblån, då tittade han på mina ellos & halenslån, cash2you, & sa.. skulle du vilja lösa fler dåliga lån så finns det möjlighet till det, sen räknade han mina dåliga blanco med hög ränta & sa du kan låna 100000kr om du vill,:eek: vart själv väldigt förvånad! Då jag gett upp nästan. Men nu fick jag ju mer bekymmer hur gör man, om jag låtsas som det regnar & löser mina dåliga blanco + ett snabblån så hjälper detta inte så mycket p/mån hemskt men sant, för det är ju smslånen som måste bort & dom är ju på den summan bara dom. Så säger man att jag har sms som jag vill lösa för hela slanten, då svimmar dom väl?? Så svårt & veta. Lät ju inte bra att några fått negativt besked efter lånelöfte heller! Ja jag vet ej, ska man ringa anonymt & fråga regler kanske? Blir snurrig på detta nu? måste skynda också då de flesta lån ligger hos inkasso! Tack för råd tar gärna fler, gärna av nån som fått ett större lån av Big Bank, men även av er andra alla råd är välkommna:)
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Du måste nog ta reda på hur de ställer sig till att lösa dina smslån eftersom du skriver att de löser dina lån. Vet du om de redan tagit kreditupplysning på dig? När skulle du få ett slutgiltigt besked? Hur långt bort är KFM? Har du avbetalning hos inkasso kan de lösa dessa kanske?
 

Törnroza 0

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
12 Januari 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
3
Poäng
12
Big Bank

Tror nog att de tog uc har inte fått den än men de visste ju exakt allt,(utom smslån) Ja jag måste nog ringa & lägga korten på bordet nu. Har fått mail om att fylla i alla smslån som jag vill de ska lösa löser jag bara de vanliga så går det inte i alla fall. Men dom kanske backar om jag säger det för dom vill väl lösa de blanco & krediter de sett på uc. Nån annan som har lyckats låna ifrån dem med många smslån hur lyckades ni med det? Eller fick ni betala in själva på era skulder? För mej var ju kravet att de skulle lösa mina skulder.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Tror nog att de tog uc har inte fått den än men de visste ju exakt allt,(utom smslån) Ja jag måste nog ringa & lägga korten på bordet nu. Har fått mail om att fylla i alla smslån som jag vill de ska lösa löser jag bara de vanliga så går det inte i alla fall. Men dom kanske backar om jag säger det för dom vill väl lösa de blanco & krediter de sett på uc. Nån annan som har lyckats låna ifrån dem med många smslån hur lyckades ni med det? Eller fick ni betala in själva på era skulder? För mej var ju kravet att de skulle lösa mina skulder.

Du menar väl att du fått mail om att uppge de blancolån du vill att de ska lösa inte smslån Hoppas de kan lösa dessa också. Lycka till och du får gärna tala om här hur det gått om du vill.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Så här ligger det till, jag sa att jag hade några smslån som jag ville lösa, då gjorde de så att de löste det åt mig och jag frågade varför jag inte fick pengarna utbetalda, då sa de att det är pga mina smslån, så ange inga smslån säg bara att du vill lösa dina blanco och sen vill ha pengar till annat! och max 3 smslån accepterar de, lite tips bara innan du anger vilka lån du vill lösa!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
man kan alltså få pengar insatt på konto som man får disponera själv?
 

Törnroza 0

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
12 Januari 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
3
Poäng
12
Åh... om jag ändå hade vetat det, jag sa ju att jag ville lösa ett snabblån när jag sökte 12000kr först. Vad synd & får man bara ha 3 st smslån då får jag nog fortsätta betrakta mej som körd! Ja ja jag hade ju ställt in mej på det värsta eftersom alla mina smslån nu är på olika inkasso försöker förhandla om avb med alla, men det är svårt tyvärr.
Tack för svaren snälla!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp