• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bigbank - Upp till 100 000 kr över 6 år

jasse

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
11 November 2011
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Är också kluven, och vet inte om jag vågar ansöka. Hur ingående är deras frågor när de ringer?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
- har de ringt upp alla som ansökt?
- kontaktar de min arbetsgivare?
- får man besked via mail eller post eller direkt på skärmen?
- läste att någon fått skicka in sina avier, är det många här som fått göra det?
Tacksam om någon vill svara:)
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Kan någon vänlig själ kolla på sitt utdrag från uc och kolla hur mycket som syns? Läste någonstans att det 'bara' visar underskott av kapital från förra året, inte krediterna för i år. Läste någonstans, men kan inte hitta svaret på det nu.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
undrar lite....

Ser big bank betalningsförelägganden
hos Kfm ? Ser alla banker och kreditgivare det tro ?
någon som vet ngt om detta och är det ngn som fått lån hos big bank som förtids/sjuk pensionär
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
För att få den informationen om en privatperson finns det bara ett sätt, att ringa Kronofogden och fråga. Syns inte på några kreditupplysningar.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
De godkänner inga anmärkningar.
Det jag tycker är konstigt är varför de ringer upp och frågar om skulder och massa, se ser väl info på uc?
 

thunders62

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Augusti 2012
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Kan någon vänlig själ kolla på sitt utdrag från uc och kolla hur mycket som syns? Läste någonstans att det 'bara' visar underskott av kapital från förra året, inte krediterna för i år. Läste någonstans, men kan inte hitta svaret på det nu.

all info om vad som visas finns på UC:s. hemsida.
vill du se vad som finns om kan du beställa engångsutdrag eller prenumeration åp MinUC.

https://www.minuc.se/minUC/fragor--svar/min-upplysning/mina-krediter.html
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
all info om vad som visas finns på UC:s. hemsida.
vill du se vad som finns om kan du beställa engångsutdrag eller prenumeration åp MinUC.

https://www.minuc.se/minUC/fragor--svar/min-upplysning/mina-krediter.html

Thunder: tack för ditt svar! Jag har läst det där men för alla kreditgivare syns inte kreditengagemanget för det gångna året månad för månad, var bara det jag tänkte om någon kunde kolla för jag fattar inte för vilka och inte dessa visas.
Är skillnad om de ser alla mina lån, jämfört med underskottet från förra året. Vad rörigt det blev:)
 

thunders62

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Augusti 2012
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Thunder: tack för ditt svar! Jag har läst det där men för alla kreditgivare syns inte kreditengagemanget för det gångna året månad för månad, var bara det jag tänkte om någon kunde kolla för jag fattar inte för vilka och inte dessa visas.
Är skillnad om de ser alla mina lån, jämfört med underskottet från förra året. Vad rörigt det blev:)

det står i länken..."Sammanställningen av krediter är endast synliga för de kreditgivare som själva rapporterar in kredituppgifter."

Dvs om en kreditgivare, som de flesta snabblån/smslån företag, inte rapporterar in sina egna kredituppgifter till UC så får de inte se andras heller..
Men de flesta andra finns:

2De allra flesta krediter finns registrerade hos UC. I Mina Krediter ingår blanco-, borgens-, avbetalnings- och kortkrediter samt lån för fastighet och bostadsrätt. UC visar inte borgensåtaganden."
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp