• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

"Beviljat" lån

Acess

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
25 Januari 2021
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Då skriver man här igen efter en lång tid sen man senast skrev.

Man kan väl sammanfatta det med att man fortfarande är i skiten men lyckats hålla sig borta från Kronofogden.

Jag provade ansöka om 200 000kr för lite över en månad sen och fick beviljat 80 000, dessa använde jag för att betala bort northmill krediten och ccredway, men eftersom man kan ta ut på dessa sidor så har jag enbart 5000kr kvar. Tagit ut där för att täcka andra hål tyvärr.

Spola fram tiden till förra veckan, provade igen på Lendo, och fick denna gången 4 alternativ. Valde nu ett av alternativen till en ränta på ca 11% vilket jaf får vara nöjd med med mina förutsättningar. Skrivit på avtalet och ska ta 2-4 dagar för utbetalning på 200 000:-. Är dock fortf skeptisk, tror inte på det förrän pengarna är på mitt konto.



OM jag får dessa pengar så är min fråga till er va jag ska göra. Just nu vill jag sänka månadskostnaden .

Jag har ett stort lån som ligger hos inkasso som dödar mig varje månad.
Gothia 7000:-/mån. Kapitalskulden är just nu på ca 220 000kr, men räntan är uppe på 136 000. Betalar enbart av räntan där just nu.

Sen har jag flera skit lån.

Brixo- totalt 4 lån via dem på:
500kr/mån
500kr/mån
500kr/mån
1500kr/mån
--------------------------------------
Marginalen - 80 000kr lån
Betalar ca 1500kr/mån
----------------------------------------
Nortmll- 1400kr/mån
Credway 1500kr/mån
------------------------------------
Fairlo 98 000kr
2200kr/mån
---------------------------------------

Har säkert glömt något men dessa är dem tunga.

OM jag nu får lånet på 212 000kr, så är månadsavgiftn på 2600kr.


Hur hade ni gjort?

Kan tillägga att min lön nu inte är bra. Ca 15-20 000, men kommer bli mer från Oktober, 20-25 000
Kreddy/UC låg på 1,7 när jag ansökte, nu ligger den på 2,5.
Förfrågningar 3st


Ber om ursäkt för rörigt inlägg men trodde aldrig jag skulle få denna lilla möjlighet/ljusglimpt om inget skiter sig men måste tänka positivt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

mrx

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
11 Maj 2017
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Gothia.
Om det har ackumulerats så mycket som mera än hälften i enbart ränta måste %-satsen vara hiskelig.

Hur många procent ligger Brixio på?
 

Acess

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
25 Januari 2021
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Gothia.
Om det har ackumulerats så mycket som mera än hälften i enbart ränta måste %-satsen vara hiskelig.

Hur många procent ligger Brixio på?
Aa inte kul, men kommer försöka mig på ett ackordförslag med dem, vilket jag gjort tidigare men då hade jag inte pengarna. Fick då möjlighet att betala ca 270-250 000 totalt och resten skulle strykas. Det var för över ett år sen.

Gällande Brixo så ligger dem lånen utanför UC, och lånen är inte så stora plus månadskostnaden låg.

Hade velat betala av Gothia, men 200 000 är för lågt tror jag, kommer dock försöka, FÖÖÖÖÖRST måste pengarna landa på mitt konto :folded::folded::folded:
 

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
35
Poäng
146
Omöjligt att svara på utan mer detaljer. Hur stora är alla de olika skulderna? Räntor? Vad har du för övriga utgifter? Är din inkomst med eller utan skattejämkning?
 

Acess

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
25 Januari 2021
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Omöjligt att svara på utan mer detaljer. Hur stora är alla de olika skulderna? Räntor? Vad har du för övriga utgifter? Är din inkomst med eller utan skattejämkning?
Har inte tillgång till alla räntorna just nu, men dem ligger på 20+ %. Just nu är med månadskostnaderna som äter mig.

Kommer ha en lön på mellan 20-25 000 från oktober.
Jag skattejämkar inte då jag har så dålig lön

Hyra+el+ internet/mobil ca 7000kr/mån
Lån ca 18 000kr /månad just nu =/

Om jg får dessa 200 000kr i lån nu så vet jag inte om jag kan betala av Gothia, ser ut som att jag inte har något annat val än att betala Marginalen 80 000, northmill + credway 80 000, då har jag 40 000kr kvar att betala ngt annat.
Nortmill +credway+ marginalen gör att 4500kr försvinner, plus rensar UCn, och nya lånet kommer kosta mig 2600kr/mån.

Sen med dem 40 000kr som blir kvar kanske betala bort brixo.

Som sagt väldigt rörigt i huvudet så förväntar mig inte att min röriga text gör det enklare att få hjälp här, sorry.l
 

abraadam

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
2 September 2024
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Vad hade du för förutsättningar när du blev beviljad? Lån och inkomst som syntes på UC?
Du borde eventuellt satsa på att betala lånen med högst månadskostnad i förhållande till totalbelopp kvar på respektive lån.
 

abraadam

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
2 September 2024
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Vad är det för lån som har hamnat på Gothia och till den extrema räntan ?
 

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
35
Poäng
146
Tyvärr så går inte kalkylen ihop.

Du behöver ungefär 5000 kr i alla fall utöver hyra och el etc för att bara existera - mat, nödvändig teknik, kostnad för bankkonto, osv. Med dina siffror så har du minus...

Var ska de extra kronorna komma ifrån? Du behöver höja inkomsten ordentligt, sänka kostnaderna ordentligt för skulderna (vilket inte verkar vara möjligt även med nya lånet?). Om inte det går, så gräver du bara gropen djupare. Du kommer behöva större lån, och mer krediter, bara för att betala på de du redan har. Sen sitter du där med ett skuldberg som kan vara kvar hela livet.

Skattejämka, ta extrajobb, sälj allt du kan, ta itu med problemen som fick dig att låna från första början, är mina råd. Och för att göra det relevant här så behöver du öka din kreditvärdighet för att få lån med bättre villkor på sikt.
 

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Har inte tillgång till alla räntorna just nu, men dem ligger på 20+ %. Just nu är med månadskostnaderna som äter mig.

Kommer ha en lön på mellan 20-25 000 från oktober.
Jag skattejämkar inte då jag har så dålig lön

Hyra+el+ internet/mobil ca 7000kr/mån
Lån ca 18 000kr /månad just nu =/

Om jg får dessa 200 000kr i lån nu så vet jag inte om jag kan betala av Gothia, ser ut som att jag inte har något annat val än att betala Marginalen 80 000, northmill + credway 80 000, då har jag 40 000kr kvar att betala ngt annat.
Nortmill +credway+ marginalen gör att 4500kr försvinner, plus rensar UCn, och nya lånet kommer kosta mig 2600kr/mån.

Sen med dem 40 000kr som blir kvar kanske betala bort brixo.

Som sagt väldigt rörigt i huvudet så förväntar mig inte att min röriga text gör det enklare att få hjälp här, sorry.l

Betala av north,cred, marg och brixo. Blir 7400:- i betalningar som försvinner. Med nya lånet så är det 4800:- du sparar per månad.

sen bör du skicka in jämkning snarast. Antar att du betalt så pass my ner i räntor hittills iår så att du slipper betala skatt för resten av året och utan jämkning så går du inte runt…

hyra 7000:- + ny lånekostnad 13200:- = ca 20 000 i utgifter. Du behöver iaf få ut 25000 för att klara dig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp