• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beviljad omstartslån - rädd min sambo lämnar mig

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hur tänker du nu?
Imorgon kommer vi lösa alla skulder, om allt sköts så blir det inte utmätning? Vilka skulder skulle hamna där? Jag har lön för mina räkningar...?!?
Om ngt missköts, separerar vi och jag får lösa det men det drabbar inte min sambo ekonomiskt...?

Förstår inte vart du vill komma? Som sagt, 1 år av enskild, gemensam psykologhjälp och nu budget hjälp och en lösning....

Vi vet vad vi gör!
Tack men nu räcker det med hur du spår in i vår framtid... Vi vet vad vi gör! Vi vet vad som gjort att det blivit så här, bl.a. Har jag varit utsatt gör bedrägeri, pressad på pengar, företag investeringar osv....

Men vi har löner för våra räkningar detta lån och bra spar mm.

Förstår dina tankar och omtanke, men vi tar den hjälpen av jurist, två banker och budgetrådgivare = under kontroll!! ✅

Vi vet vad vi gör!!!

Jag svarade på frågan "förstår inte vad jag skulle få utmätning på?", mer komplicerat var det inte..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Jag har sett vad separationer gör med folk & pengar...det man så högt lovat, har man brutit utan att blinka. Jag sitter själv med höga skulder efter en skilsmässa där min förra man bedyrade att han aldrig skulle kunna göra så, men gjorde just så i sin bitterhet över bli lämnad, så jag förstår din sambos oro. Nu hoppas ju såklart jag att det löser sig bra för er, när du tänkt om & var alltid ärlig även om det är tufft. Ha båda full koll på pengar & lån så kan det ju inte bli några funderingar. Önskar er Lycka till!!
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Jag har sett vad separationer gör med folk & pengar...det man så högt lovat, har man brutit utan att blinka. Jag sitter själv med höga skulder efter en skilsmässa där min förra man bedyrade att han aldrig skulle kunna göra så, men gjorde just så i sin bitterhet över bli lämnad, så jag förstår din sambos oro. Nu hoppas ju såklart jag att det löser sig bra för er, när du tänkt om & var alltid ärlig även om det är tufft. Ha båda full koll på pengar & lån så kan det ju inte bli några funderingar. Önskar er Lycka till!!
Kan bara instämma! Det var precis så mitt ekonomiska trassel började för snart 25 år sedan, jag var ung och naiv och det har jag fått betala för i nästan halva mitt liv!
 

Gummiboll08

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
30 Oktober 2014
Meddelanden
77
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Zippi, jag sitter i samma situation som du. Efter ett mycket långt äktenskap har jag blivit lämnad med stora skulder, krediter som gick till konsumtion...IVF behandling som resulterat i ett gemensamt, efterlängtat barn. Jag hade inte en krona i skulder innan jag träffade barnens pappa.
 

Det kan hända den bästa

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Juni 2015
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Zippi, jag sitter i samma situation som du. Efter ett mycket långt äktenskap har jag blivit lämnad med stora skulder, krediter som gick till konsumtion...IVF behandling som resulterat i ett gemensamt, efterlängtat barn. Jag hade inte en krona i skulder innan jag träffade barnens pappa.

Gummiboll08 och Zippi, jag förstår era tankar. Allas situationer är olika... Nu har inte mina skulder gått till konsumtion. De har gått till 1. Det bedrägeri jag varit utsatt för och vår familj varit hotad för, polisanmält mm men försäkringen täcker inte då det skett via utlandet och via nätet mm, men lite ersättning från brottsoffermyndigheten. 2. Dålig kommunikation kring vår ekonomi, då min sambo är den som konsumerar och jag har täckt upp och räddat med dåliga lån, först med sparpengar, lån och så har det rullat på....

Allt detta handlar om mer än bara pengar.... Detta är vår relation, kommunikation osv.

Oavsett hur ni era liv ser ut, så vet jag hur JAG skulle agera och vem JAG är....
 

Zippi

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
31 Maj 2015
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
156
Poäng
347
Allas situation ser såklart inte likadan ut & det handlar precis som du skriver om fler saker än pengar som gjort att man hamnat där man är. Viktigast är ändå att i alla fall att jag slutat sticka huvudet i sanden & tagit tag i min situation, det är jag stolt över. & jag är inte heller bitter på min förra man, han har i dagsläget lovat betala hälften på en ev. betalningsplan om jag blir beviljad skuldsanering, vilket känns skönt! Jag hoppas inte du tog mitt svar som negativt, för det var det inte ;) önskar er Lycka till!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp