• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betalningsföreläggande Skjuta fram betalning?

Varfördårra

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
27 December 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Hejsan!
Fick ett betalningsföreläggande till KFM idag. 2024.03.06.
Finns det en möjlighet för mig att skjuta fram detta så jag kan betala 2024.03.25?
Dvs om jag signerar om 10 dagar & sedan har 10 dagar på mig att betala borde det gå?

Är ny till detta. Förstår säkert att det finns många svar eller liknande trådar som detta.
Men hittade inte riktigt svaret jag var ute efter.

Tack på förhand! :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Hejsan!
Fick ett betalningsföreläggande till KFM idag. 2024.03.06.
Finns det en möjlighet för mig att skjuta fram detta så jag kan betala 2024.03.25?
Dvs om jag signerar om 10 dagar & sedan har 10 dagar på mig att betala borde det gå?

Är ny till detta. Förstår säkert att det finns många svar eller liknande trådar som detta.
Men hittade inte riktigt svaret jag var ute efter.

Tack på förhand! :)
Skriv inte under alls, invänta påminnelsen som kommer om ca 1-2 veckor. vänta minst en vecka till. Sen kan du skiva under och skicka. Beroende på vilken dag du skriver under och vilken dag du kan betala så kan det vara bra att även bestrida skulden så att du tar det säkra före det osäkra.
Men till 25 mars hinner du absolut!
 

Varfördårra

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
27 December 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Skriv inte under alls, invänta påminnelsen som kommer om ca 1-2 veckor. vänta minst en vecka till. Sen kan du skiva under och skicka. Beroende på vilken dag du skriver under och vilken dag du kan betala så kan det vara bra att även bestrida skulden så att du tar det säkra före det osäkra.
Men till 25 mars hinner du absolut!
Tack för svar.

Men då gör jag så att jag väntar tills påminnelsen kommer så skapar jag lite tid . För somsagt kan betala 25/3 :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Tack för svar.

Men då gör jag så att jag väntar tills påminnelsen kommer så skapar jag lite tid . För somsagt kan betala 25/3 :)
Precis, gör så och glöm inte att bestrida (efter att du skrivit under) om du märker att det blir tajt med tid. Jag har tidigare bestridit via mejl till en mejladress som jag fått fr Kf.
 

Varfördårra

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
27 December 2023
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Precis, gör så och glöm inte att bestrida (efter att du skrivit under) om du märker att det blir tajt med tid. Jag har tidigare bestridit via mejl till en mejladress som jag fått fr Kf.
Okej, Men tror du jag kommer behöva bestrida?
För kommer ju ha 10 dagar på mig efter jag har skrivit under att betala & väntar jag 10 dagar innan jag skriver under är det väll lugnt?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp