• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Betalkoll, Vad är det för nåt?

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Grejen är att jag har haft 25 000 i kredit tidigare som jag nu har sagt upp för att få en bättre UC. I samband med det verkar mina villkor ha ändrats. Vore ju typiskt om man får en FF i samband med att man säger upp en kredit för att bättra på scoren
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Tyvärr ser jag nu att betalkoll (Collector) syns för mig på UC nu. Dem har rapportera in för mig denna månad.

Ingen förvarning alls. men kanske ej konstigt ändå
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Nu har jag avslutat Betalkoll för att få ordning på mitt Uc-betyg igen. Synd när det var en så bra tjänst från början.
 
F

Frövi

Gäst
Poäng: 0
Vågar man sätta in 20 000 på betalkoll och lita på att de ej låser in pengarna? Vill ha det som en garanterad buffert för året
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Ha den dom hos GF el Ferratum istället, varför hos Betalkoll som sabbar ditt kreditbetyg så fort du rör "bufferten"?
 
Senast ändrad:
F

Frövi

Gäst
Poäng: 0
Jag var kanske otydlig. Jag har en skuld hos betalkoll på 25 redan. Tänkte betala av den men vill kunna ta ut därifrån om jag behöver som en buffert. Har inget hos de du nämner.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Jag var kanske otydlig. Jag har en skuld hos betalkoll på 25 redan. Tänkte betala av den men vill kunna ta ut därifrån om jag behöver som en buffert. Har inget hos de du nämner.
Ännu bättre, då betalar du in d där 20000, sen skaffar du en kontokredit hos GF el Ferratum där du tar ut 5000 direkt och betalar Betalkoll resterande 5000 sen säger du upp/spärrar Betalkoll som rapporterar och sabbar ditt viktiga UC betyg till och från. Hos GF el Ferratum får du dessutom pengarna på några minuter alla dagar i veckan och inget betyg som sabbas. Betalkoll arbetar bara vardagar och pengarna du betalar genom dom kan du tidigast ha i din hand efter 24h om du betalar till ett smslåneföretag som har direkt utbetalningar.
 
F

Frövi

Gäst
Poäng: 0
Har synliga 750 000 på uc o med betyg 1.5 och 2 FF kvar. Vet inte hur mina chanser till samlingslån ser ut efter deklarationen höjt min årsinkomst med 30 000 (marginellt antar jag) (åi350 000)

Många FF på bisnode.

Ferratum är väl snordyrt i mån mot BK?

Jag lever på marginalen så jag behöver tänka på månkostnaden för att annars tar jag ändå ett fullån.

Vill inte sabba för mig mer därför känns alla dessa val skitjobbiga.

Med dessa uppgifter skulle du fortfarande försöka på GF (vad är det?) Eller ferratum?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp