• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Betala av ferratum från annat konto

Räddkanin

Aktiv medlem
Poäng: 171
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
69
Poäng
171
Hej!

Läste på Ferratums hemsida att återbetala krediten får bara ske från ens egna konto. Nu är det så att jag har gjort en full återbetalning från min frus konto. Vet någon om det kommer bli ett problem? Hon kunde inte Swisha så stort belopp.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
401
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Hej!

Läste på Ferratums hemsida att återbetala krediten får bara ske från ens egna konto. Nu är det så att jag har gjort en full återbetalning från min frus konto. Vet någon om det kommer bli ett problem? Hon kunde inte Swisha så stort belopp.

låter märkligt. jag tror det kommer gå bra.
 

Henke054

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
394
Mottagna reaktioner
75
Poäng
227
Borde gå! Roliga med dom är avslutar man kontot då kan man inte ansöka om lån där igen..
 

Alexandra

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
31 Mars 2024
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
31
Poäng
136
Hej!

Läste på Ferratums hemsida att återbetala krediten får bara ske från ens egna konto. Nu är det så att jag har gjort en full återbetalning från min frus konto. Vet någon om det kommer bli ett problem? Hon kunde inte Swisha så stort belopp.
Vi gjorde månadsbetalning från fel konto igen, det kom ett mail om det sen. Att vi brutit mot deras regler.. Men inget mer än det..
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
Hej!

Läste på Ferratums hemsida att återbetala krediten får bara ske från ens egna konto. Nu är det så att jag har gjort en full återbetalning från min frus konto. Vet någon om det kommer bli ett problem? Hon kunde inte Swisha så stort belopp.
Hon hade väl kunnat göra en banköverföring till dig annars bara?

Nåja, jag tror inte att det är någon fara.
Dock när man tar ett lån så brukar det vara bland det första man får fylla i.
Nämligen vem det är som kommer att betala tillbaka pengarna och i detta fallet så verkar ju företaget ha bestämt det på förhand själva.
Lätt att glömma eller att inte tänka på :)det hela handlar ju givetvis om penningtvätt med mera eftersom att dagens Sverige ser ut som det gör.
 

Räddkanin

Aktiv medlem
Poäng: 171
Blev medlem
27 Augusti 2024
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
69
Poäng
171
Det gick bra och lånet är återbetalt. Fick dock ett Mail:


Vänligen notera att det tyvärr inte längre är möjligt att återöppna ett avslutat konto hos Ferratum.
Notera att du heller inte kan ansöka om ett nytt lån i vårt system.”

vill aldrig låna pengar av dom mer ändå. Betalade 2000kr/mån och beloppet gick knappt ner.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp