• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bank bolån tips

Kokka12

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
7 Oktober 2021
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Hej
Finns det någon bank som tillåter en att ta bolånet själv om är gift ?
Dags läget så kan jag tyvärr inte stå med bolånet men min man kan göra det . Länsförsäkringar bank som vi var kan tyvärr inte bevilja bolån om man är gift . Min man har bolån hos dom vi behöver flytta pga av grannen som misshandlade mig halv 1 på natten utanför mitt hem .
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
521
Mottagna reaktioner
285
Poäng
447
Det ska inte vara några problem att stå på bolånet själv ifall kreditprövningen visar på att man uppfyller kraven på att få stå på lånet själv.Ett alternativ är att registrera äktenskapsförord. Då blir huset enskild egendom och kan få en bank att bevilja lånet om det var några tveksamheter innan. Swedbank är en bank jag skulle ringa och höra mig för på.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Jag har SBAB och är gift och står själv på bolånet. Men de räknar ju då på att jag är gift och måste klara av att försörja maken trots att han har inkomst. Så det begränsar ju hur mycket man kan få låna.
 

Kokka12

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
7 Oktober 2021
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Det ska inte vara några problem att stå på bolånet själv ifall kreditprövningen visar på att man uppfyller kraven på att få stå på lånet själv.Ett alternativ är att registrera äktenskapsförord. Då blir huset enskild egendom och kan få en bank att bevilja lånet om det var några tveksamheter innan. Swedbank är en bank jag skulle ringa och höra mig för på.
Tack så för hjälpen . Vi ska kontakta banken hoppas verkligen att Swedbank hjälper oss . Vi har haft Länsförsäkringar länge men nu verkar som man måste vara två personer för kunna söka bolån . Min man sökte men det blev beviljat via hemsidan sen efter ringde banken att det inte går för de måste vara två personer som måste söka pga vi är gifta
 

Kokka12

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
7 Oktober 2021
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Jag har SBAB och är gift och står själv på bolånet. Men de räknar ju då på att jag är gift och måste klara av att försörja maken trots att han har inkomst. Så det begränsar ju hur mycket man kan få låna.
Var det innan du var gift när du sökte eller var det efter ?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Tack så för hjälpen . Vi ska kontakta banken hoppas verkligen att Swedbank hjälper oss . Vi har haft Länsförsäkringar länge men nu verkar som man måste vara två personer för kunna söka bolån . Min man sökte men det blev beviljat via hemsidan sen efter ringde banken att det inte går för de måste vara två personer som måste söka pga vi är gifta
Att de kräver två personer kan ju vara för att din man inte har tillräcklig inkomst för att stå på lånet själv.
 

Kokka12

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
7 Oktober 2021
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Att de kräver två personer kan ju vara för att din man inte har tillräcklig inkomst för att stå på lånet själv.
Tycker det är konstig att han har ansökt via banken sida och det är beviljat . Sen när man pratar med banken så gick det inte . Dom sa inte heller ” inte har tillräcklig inkomst ” utan måste vara två för det är juridiska skäl”gift ” rätta mig om jag har fel …
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Tycker det är konstig att han har ansökt via banken sida och det är beviljat . Sen när man pratar med banken så gick det inte . Dom sa inte heller ” inte har tillräcklig inkomst ” utan måste vara två för det är juridiska skäl”gift ” rätta mig om jag har fel …
Vilken summa på bolån handlar det om? Och vilken inkomst har han?
 

Kokka12

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
7 Oktober 2021
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
3
Poäng
22
Vilken summa på bolån handlar det om? Och vilken inkomst har han?
Vi har skulder kvar från bolån 800 000 kr av 1,95 . Hans grundlön ligger på 33500 kr med Ob men ändå fick han inte beviljat av bank pga man måste vara två . Han sökt bolån igen 1,4 miljoner det gick genom via hemsidan sen när man kontakta banken igen för kolla igen så vill dom att vi ska vara två som köper
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp