• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bör jag vara orolig ang collector, handläggare arbetar med ansökan?

G

Grodan 77

Gäst
Poäng: 0
Sitter med samma gnagande oro, tackade ja till erbjudande via Lendo på 500000 hos Collector i torsdags, fick i fredags komplettera med lönespec och autogiro aktiverades men har sedan dess inte hört ngt. Naglarna är bra korta just nu..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Sitter med samma gnagande oro, tackade ja till erbjudande via Lendo på 500000 hos Collector i torsdags, fick i fredags komplettera med lönespec och autogiro aktiverades men har sedan dess inte hört ngt. Naglarna är bra korta just nu..

Förstår dig! Deras kundtjänst har varit sjukt underbemannad -det tog över tre veckor för mig att få utbetalt. Nu har de löst ett lån med fel ocr nr och har inte kunnat fixa det heller. Så bli inte orolig bara för att det dröjer! Vad fick du för ränta?
 
G

Grodan 77

Gäst
Poäng: 0
Och ca 1 minut efter att jag skrivit fick jag sms om att det beviljats och utbetalats

Fick 7,56%. Lite sisådär, men nödvändigt för att möjliggöra avbetalning och nedstängning av alla mina bajs-krediter. Gick ner ca 37 kg av ångest-lättnad. Kommer innebära en minskning av 9000 i månadskostnad så jag är jättenöjd.
 

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Och ca 1 minut efter att jag skrivit fick jag sms om att det beviljats och utbetalats

Fick 7,56%. Lite sisådär, men nödvändigt för att möjliggöra avbetalning och nedstängning av alla mina bajs-krediter. Gick ner ca 37 kg av ångest-lättnad. Kommer innebära en minskning av 9000 i månadskostnad så jag är jättenöjd.

Grattis! Min månadskostnad (sista månaden, pga överutnyttjat Klarnakort) gick ner med 24k så jag förstår precis känslan!
 

Betty

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
663
Mottagna reaktioner
462
Poäng
527
Underbart Betty! Nu håller vi i det här, eller hur?!!!

Jaaa! Detta är sista chansen för mig, en chans jag inte ens trodde för en månad sen att jag skulle få! Nu ska lånen bara minska, jag kan nog vara skuldfri om knappt tio år om jag verkligen anstränger mig (Totalt 1,6 miljoner i lån).
 

Grodan77

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
15 Juni 2016
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
11
Poäng
37
...och idag skedde utbetalningen!
Har tillbringat intensiva 90 min med att kontakta alla långivare och betalat tillbaka alla lån! Låter kanske fånigt men är sjukt stolt över det. Mitt gamla jag hade betalat av någon av krediterna och sedan tänkt att 'det är väl bra att spara lite till en buffert'. Den bufferten har aldrig räckt många dagar... det enda som är kvar nu är 7000 vardera på Volvokortet och Klarna, men det får betas av månadsvis framöver.
 

Trixarn

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
16 Maj 2019
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
33
Poäng
137
Grattis Grodan!

Vad hade du för förutsättningar och vilka anbud fick du? Angav Collector lönespec-krav redan via Lendo eller senare?

Fick du några anbud utan krav på lönespec?
 

Grodan77

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
15 Juni 2016
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
11
Poäng
37
Hade 2% i uc-risk. 3 ff. Ca 600' i årsinkomst.
Bolån + 450' i synliga blanco.

Sökte 500' via Lendo. Fick fler erbjudanden men Collector var det enda som erbjöd det jag sökte. "Förr i tiden " hade jag tagit första bästa erbjudande som poppade upp i ren panik, men att dra på mig ökade månadskostnader utan att lösa alla gamla krediter kändes inte intressant längre. Fick komplettera med lönespec dagen efter att jag tackat ja till Collector, vet inte hur de andra gör
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Kul att höra, hur ser lånesituationen ut just nu, lån, månadskostnader osv?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp