• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bästa privatlånet, höja ica-banken eller

D

DAVID006

Gäst
Poäng: 0
Hejsan helt ny när läst runt här några månader och bra forum och bra att ni hjälper varandra hoppas någon vill ge mig råd hur ni skulle gjort i min sits.
Är inte helt i skiten men vill bli skuldfri så fort de går, har haft krediter och avbetalningar för länge då jag tycker de är lätt att handla på nätet och haft dåliga vanor typ hela livet men haft små lån och avbetalningar men bra inkomst.
Vart får jag bästa lånet eller ska jag betala av med lönen. Men rädd att jag börjar handla igen så vill ha ett lån på max 150k på max tre år och möjlighet till extra amortering
Mitt uc ligger på 0.3
Inga ff på 2 år, kom en creditsafe föra månaden från klarna som kollat. Stog mycket hög på den.
Äger hus 100%, lån 300k taxerat 800k
Klarna 36k 19.9%
Entercard kredit 60k utnyttjad 56k 11% ?
Ica banken 62k 4.45% 120k från början, rust och bil.
Inkomst 685k
11k underskott.
Ska jag prova att höja ica och kasta in dom andra där eller bara betala av kortet och klarna.

Eller vad hade ni gjort om ni va mig för att bli skuldfri så fort de går.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Lendo/advisa/sambla. Bunta ihop allt, du bör få erbjudanden som åtminstone matchar ica
 
D

DAVID006

Gäst
Poäng: 0
Jag, har kollar lite på lendo m.m. ska kolla lite mer imorgon. Vilken hade du valt?

Nix klarna syns inte på min uc.
Jag har bara huslån,entercard och ica banknen där.
 

Tänkaren

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
18 Maj 2019
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Ica är amunitetslån så skulle inte göra någon förändring där då du redan betalat den högre summan ränta.
Samla resterande i ett nytt lån alt bostadslån.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Ica är amunitetslån så skulle inte göra någon förändring där då du redan betalat den högre summan ränta.
Samla resterande i ett nytt lån alt bostadslån.
Min känsla att det tar tid att baka in i bostadslån. Fixa ett bra samlingslån via Lendo först och sen i lugn och ro förhandla med banken att baka in samlingslånet i bolånet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp