• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Avsluta betalkoll eller inte

Kakankarin

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
6 Juni 2020
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
21
Poäng
102
Hur ser din inkomst kontra skulder ut? Om man är överbelånad så tror jag att det är positivt för uc-betyget att avsluta betalkoll även om den är outnyttjad så räknar bankerna med den i kalkylen som om du kan använda den.. Så länge dom bara tar en mini-uc (som någon sa) så är det ju bara att söka igen om man verkligen behöver.. Tror att man kanske tänker ett extra varv innan man använder den om man måste söka igen.. Många gånger kan man nog få till ekonomin ändå om man prioriterar rätt!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Villbliskuldfri

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
13 Juni 2019
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
39
Poäng
127
Hur ser din inkomst kontra skulder ut? Om man är överbelånad så tror jag att det är positivt för uc-betyget att avsluta betalkoll även om den är outnyttjad så räknar bankerna med den i kalkylen som om du kan använda den.. Så länge dom bara tar en mini-uc (som någon sa) så är det ju bara att söka igen om man verkligen behöver.. Tror att man kanske tänker ett extra varv innan man använder den om man måste söka igen.. Många gånger kan man nog få till ekonomin ändå om man prioriterar rätt!
Överbelånad är man ju alltid så länge man har skulder. ☺️ Har ju betat av en himla massa detta året och även bytt jobb=bättre inkomst. Så nästa deklaration borde se väldigt mycket bättre ut. Har dock samma summa lån, ca 600000 i Blanco (Fördelat på tre olika) innan var det kanske 20 olika, och 370000 i bolån. Men det går framåt. Får fundera en vända till om betalkoll. Har ju som sagt inte tänkt använda den nu, utan bara om det blir riktig riktig kris.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Hur ser din inkomst kontra skulder ut? Om man är överbelånad så tror jag att det är positivt för uc-betyget att avsluta betalkoll även om den är outnyttjad så räknar bankerna med den i kalkylen som om du kan använda den.. Så länge dom bara tar en mini-uc (som någon sa) så är det ju bara att söka igen om man verkligen behöver.. Tror att man kanske tänker ett extra varv innan man använder den om man måste söka igen.. Många gånger kan man nog få till ekonomin ändå om man prioriterar rätt!
Hej! En fråga om just Collectors Betalkoll. Det finns mycket information här på forumet men ibland är den svår att hitta och en del uppgifter kan vara gamla. Registreras krediten på Betalkoll hos UC och påverkar den UC-betyget?
 
Senast ändrad:

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Hej! En fråga om just Collectors Betalkoll. Det finns mycket information här men ibland är den svår att hitta och en del uppgifter kan vara gamla. Registreras krediten på Betalkoll hos UC och påverkar den UC-betyget?
Ja, den registreras på UC. Mitt betyg försämrades en aning när det registrerades.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Hej! En fråga om just Collectors Betalkoll. Det finns mycket information här på forumet men ibland är den svår att hitta och en del uppgifter kan vara gamla. Registreras krediten på Betalkoll hos UC och påverkar den UC-betyget?
Den har varit osynlig på uc i flera år, men dök upp där för ett par månader sedan, tyvärr!
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Ja, den registreras på UC. Mitt betyg försämrades en aning när det registrerades.
Ok. Känns som Klarna är lite bättre, även om det inte är exakt jämförbara tjänster. Men Klarna använder fortfarande Creditsafe och påverkar inte kreditbetyget. För länge sedan hade jag Credway, men hörde att de nu registrerar krediten hos UC. Man måste hänga med aktivt idag, det ändrar sig fort
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Ok. Känns som Klarna är lite bättre, även om det inte är exakt jämförbara tjänster. Men Klarna använder fortfarande Creditsafe och påverkar inte kreditbetyget. För länge sedan hade jag Credway, men hörde att de nu registrerar krediten hos UC. Man måste hänga med aktivt idag, det ändrar sig fort
Exakt, Credway syns också på uc men gjorde inte förut! Fler och fler skulder listas på uc så om det är viktigt för en hur ens uc ser ut så gäller det att hålla koll.
Själv har jag större nytta av Betalkoll än Klarna.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Så dök den avslutade Betalkoll upp på listan över lån och krediter på uc. Den har ju varit osynlig tidigare. Aldrig får man vara glad ...

Bara att se till att slutbetala den så snabbt som möjligt.
 
Senast ändrad:

Marrans

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 November 2018
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Så dök den avslutade Betalkoll upp på listan över lån och krediter på uc. Den har ju varit osynlig tidigare. Aldrig får man vara glad ...

Bara att se till att slutbetala den så snabbt som möjligt.
Räknas beloppet med på din totala blanco/krediter? För mig syns den i listan men som som avslutad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp