• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Avslagen överklagan pga inte gjort allt för att sänka räntan

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Jag fick sanering vid andra ansökan, jag försökte tydligt visa att skulderna skulle öka annars.
Kul! Grattis kompis. Inväntar också på min andra ansökan ska behandlas.

Hittils har skulderna bara ökat och enligt KFMs egna ”räkning” kommer de vara en bit över 25% mer i skuld år 2030..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag fick sanering vid andra ansökan, jag försökte tydligt visa att skulderna skulle öka annars.
Lät ju lite konstigt, det var inte det dom avslag på enligt rubriken, du fick avslag på skäligheten och överklagar och tycker att du är kvalificerat insolvent.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Lät ju lite konstigt, det var inte det dom avslag på enligt rubriken, du fick avslag på skäligheten och överklagar och tycker att du är kvalificerat insolvent.
Det var en överklagan på hans första ansökan som han överklagade av den anledningen. Han gjorde en ny ansökan och fick annan handläggare, blev beviljad på andra ansökan istället.

Därför det är så jävla viktigt att alltid ha en ny ansökan rullande så fort man blir nekad. Anledning som det ena handläggaren nekar på, ser den andra handläggaren inga problem att godkänna på.

Dessa exempel har vi nu sett rätt många gånger på forumet där det lönar sig att alltid ha en ny ansökan att skicka in för att maximera sina chanser om man bestämt sig för att man ska ha skuldsanering.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det var en överklagan på hans första ansökan som han överklagade av den anledningen. Han gjorde en ny ansökan och fick annan handläggare, blev beviljad på andra ansökan istället.

Därför det är så jävla viktigt att alltid ha en ny ansökan rullande så fort man blir nekad. Anledning som det ena handläggaren nekar på, ser den andra handläggaren inga problem att godkänna på.

Dessa exempel har vi nu sett rätt många gånger på forumet där det lönar sig att alltid ha en ny ansökan att skicka in för att maximera sina chanser om man bestämt sig för att man ska ha skuldsanering.
Ja det blir en annan handläggare.
Det blir också maximerade väntetider.
Det här var inte mycket till svar på det jag skrev.
 

JohanDal

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
17 Oktober 2022
Meddelanden
163
Mottagna reaktioner
68
Poäng
197
Rubriken förenklade verkligheten.

Först fick jag avslag för att jag skulle kunna betala av det själv.

När jag överklagade så fick jag inte rätt där heller, med motiveringen att jag inte gjort tillräckligt för att sänka räntan.


Lät ju lite konstigt, det var inte det dom avslag på enligt rubriken, du fick avslag på skäligheten och överklagar och tycker att du är kvalificerat insolvent.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp