• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Avslag på samlingslån! Vet inte vad jag ska göra

Caprifoglio

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 September 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej
Jag känner mig desperat.
Har följande skulder: 30 000 på ferratum och 50 000 på klarna. Ingen problem med ferratum, funkar bra att betala tillbaka lite varje månad, men Klarna är ett stort problem.
Jag har sökt samlingslån på Sambla, skulle betala alla mina skulder..fick endast ett erbjudande, från Equilo, 80 000, betala 1700 i månaden i flera år, det lät så bra. Jag signerat på, en dag efter får jag avslag. Jag har fast anställning, inga anmärkningar, uc på 1,25 så relativt bra, äger vila. Hur kan jag dra mig ut härifrån? Har sökt hos Anyfin, de ville att jag skulle betala 5000 tillbaka varje månad, jag klarar inte av det. Sökte fairloo, fick avslag där med. Snälla, vad finns för alternativ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 298
Mottagna reaktioner
7 556
Poäng
5 137
Det låter skumt att få avslag med de förutsättningar du anger. Har du historisk skuldsaldo eller ngt annat i din uc som sätter käppar i hjulet?
Inga andra skulder än Ferratum och Klarna på totalt 80 k?
Vad har du för inkomst?
Vad har du för månadsutgifter?
Barn under 18?
Gift eller ensamstående?
 

Caprifoglio

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 September 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Det låter skumt att få avslag med de förutsättningar du anger. Har du historisk skuldsaldo eller ngt annat i din uc som sätter käppar i hjulet?
Inga andra skulder än Ferratum och Klarna på totalt 80 k?
Vad har du för inkomst?
Vad har du för månadsutgifter?
Barn under 18?
Gift eller ensamstående?
Hej, jag misstänker att det är pga min låga inkomst. Har ingen skuld historik. Csn lån och bolån, annars inga flera ”små lån” eller krediter. Har två barn och är gift. Min man betalar de flesta räkningar, men jag handlar prylar som en idiot. Utgifter..klarna fakturor, csn 2000 fyra gånger/år, ferratum faktura 1500. Sen skickar jag till min man pengar varje månad eftersom han betalar hushåll räkningarna.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 298
Mottagna reaktioner
7 556
Poäng
5 137
Hej, jag misstänker att det är pga min låga inkomst. Har ingen skuld historik. Csn lån och bolån, annars inga flera ”små lån” eller krediter. Har två barn och är gift. Min man betalar de flesta räkningar, men jag handlar prylar som en idiot. Utgifter..klarna fakturor, csn 2000 fyra gånger/år, ferratum faktura 1500. Sen skickar jag till min man pengar varje månad eftersom han betalar hushåll räkningarna.
Vad har du för månadsinkomst?
Du behöver bestämma dig att sluta köpa prylar. Annars kommer du snart få större problem.
CSN räkningarna kan du be om att få betala varje månad istället för per kvartal.
 

KurtJager

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
17 Juni 2024
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Med den summan på lånen borde du kunna gå till en helt vanlig bank och få en vettig ränta.
 

Caprifoglio

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 September 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag har funderat på det. Men jag undrar varför jag inte fick flera erbjudanden genom Sambla, om det va så enkelt?
 

Caprifoglio

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 September 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Vad har du för månadsinkomst?
Du behöver bestämma dig att sluta köpa prylar. Annars kommer du snart få större problem.
CSN räkningarna kan du be om att få betala varje månad istället för per kvartal.
Jobbar 80% och är föräldraledig 20%. Efter skatt får jag ungefär 17000 varje månad.
Jag har slutat handla. Men nu har jag 50000 att betala av inom 1-2 månader.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Går till din vanliga bak är inte såna belopp det rör sig om och har ni bolån där så har du nog en ok chans att få lån där
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp