• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ansökt Lendo, fått lån och förhandlat ner existerande räntor

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Jag tycker att det låter väldigt värt för dig att ta lånet om du kan få ner månadskostnaderna såpass. Det kommer hjälpa dig mycket.
Nej dom kan inte se vilken ränta du blivit erbjuden och du måste inte lösa lånet.
Okk. Många här säger nej, men hjälper o betala av en del. Har även obetalda räkningar(eller krediter mest) som jag skippat o betala som jag kan betala nu. Fast vill ju samla ihop så, samma samma. Sedan ex. A-kassa+fack som jag legat back med kan jag betala av.

Men tror dem flesta var nog emot min(enda) idé o lösning jag har för o klara mig än så länge några mån, föstår att den kan låta dum men vad ska jag annars göra? Ser ingen utväg.
Ligger back somsagt varje mån, inkomsten räcker ej till. Hade tänkt betala av tillräckligt på lån o krediter att det täcker minst lånets månadskostnad, sen "spara" ca 50-60k av lånet i kontot bara o betala av räkningar i ca 4-5mån, troligen 4, och där kommer jag ner till 3uc:n och har förmodligen bätte förutsättningar o ta ett större lån vid det tillfället o lösa dem flesta lån o krediter. Men ja, en risk är det, om jag ex. inte alls får lånet. Rent logisk borde det väl funka?(denna svea lån tog jag med 5 uc:n, och med synliga krediter i uc, nästa kreditupplysning kommer ha mindre uc och mindre i skuld om inte helt borta vissa av lånen som syns där.)

Gör jag inte såhär och bara samlar alla krediter o lån jag kan av denna lån, så minskar jag kostnaderna men klarar mig fortfarande inte med inkomsten per mån, vilket sen kommer resultera att jag tar fler skitlån ändå för o klara mig. Jätte stressad ,vet ej vilken plan jag ska komma upp med.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Gör så som du har tänkt och planerat så återkom om 4-5 månader och berätta då hur går det och vad som hänt
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Gör så som du har tänkt och planerat så återkom om 4-5 månader och berätta då hur går det och vad som hänt
Helst vill jag inte, det är inte den optimala lösningen men har jag någon annan utväg? :/ ... vad är ditt råd om jag betalar av allt jag kan med prrcis hela lånet för o kunna spara 4-5 tusen per mån, och jag ändå inte kan betala mina räkningar redan nästa mån (har inget direkt o sälja o så). Jobbigt läge.. vet ej hur jag ska göra.
 

Perrrr

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
18 Februari 2023
Meddelanden
124
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
Helst vill jag inte, det är inte den optimala lösningen men har jag någon annan utväg? :/ ... vad är ditt råd om jag betalar av allt jag kan med prrcis hela lånet för o kunna spara 4-5 tusen per mån, och jag ändå inte kan betala mina räkningar redan nästa mån (har inget direkt o sälja o så). Jobbigt läge.. vet ej hur jag ska göra.
Det är ju verkligen inget bra lån men det hjälper dig iaf för stunden men frågan är om inte det du håller på med är som att pissa i brallan, det värmer för stunden!
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Det är ju verkligen inget bra lån men det hjälper dig iaf för stunden men frågan är om inte det du håller på med är som att pissa i brallan, det värmer för stunden!
Skrev i en annan tråd jag starta kring detta att jag ska nog betala av lån o krediter så mycket det går för nästan hela lånet ändå landar jag på, och sänka månadskostnaderna.. Men är uppstressad,får ångest, hur ska jag klara av redan nästa mån? Om jag ändå går back.. orolig att enda lösningen blir o ta små skitlån o fortsätta i den cirkeln ändå. Kommer jag ha nån utväg ens.. därför kom jag på dendär " dumma " idén. Vet inte hur jag ska göra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp