• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ansökt Lendo, fått lån och förhandlat ner existerande räntor

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Hej! Om någon orkar för o förstå min sits bättre så se gärna dem andra inläggen jag skrivit i forumet ,har gjort en egen tråd även(gäller senaste tråden)..

Har iaf lyckats få en lån nu via lendo på 160k ,22% ränta där månadsbeloppet blir 2990 ca. Inte det bästa och är mer än hälften mindre än det jag ansökte om från början för o täcka dem flesta av mina lån o samla(sökte 380k.) Men vart även enda erbjudandet jag fick, samt behöver pengarna akut nu-har obetalda räkningar och klarar ej mina månadskostnader.

Jag ligger altså back varje mån, försöker se hur jag kan lösa min situation och har någon idé som kanske inte är bästa men vet ej hur jag ska göra annars.

Men en tanke o börja nånstans är o ringa långivarna o försöka få ner räntan på lånen o krediterna som ni skriver här- hur ska jag göra? Vad ska jag säga exakt?
 

Lock

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
10 September 2024
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
15
Poäng
51
Ta inte lånet.
Det kommer inte hjälpa dig i längden.
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Ta inte lånet.
Det kommer inte hjälpa dig i längden.
Är ju tagen, men hur tänker du- Inte ens för o sänka månadskostnad o samla några krediter om jag använder nästan hela till det?
Hur ska jag göra med dem obetalda räkningarna? Kan ju gå vidare till inkasso eller värre närsom isåfall... klarar ej månadskostnaderna just nu. Kommer bara bli att jag tar fler små skitlån o samlar på mig lån med värre ränta
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Är ju tagen, men hur tänker du- Inte ens för o sänka månadskostnad o samla några krediter om jag använder nästan hela till det?
Hur ska jag göra med dem obetalda räkningarna? Kan ju gå vidare till inkasso eller värre närsom isåfall... klarar ej månadskostnaderna just nu. Kommer bara bli att jag tar fler små skitlån o samlar på mig lån med värre ränta
Därför vill jag se över dethär med o ringa runt mina långivare o chansa på o sänka räntan för o se först om det lyckas och jag kan gå ner månadskostnaderna där lite.. och sedan klura ut hur jag gör. Att jag blir skuldsatt kommer ej gå undvikas det jag först måste se till är att jag klarar av månadskostnaderna nu- efter det får jag fokusera på o betala av min skuld.

Hur går jag tillväga..?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Är ju tagen, men hur tänker du- Inte ens för o sänka månadskostnad o samla några krediter om jag använder nästan hela till det?
Hur ska jag göra med dem obetalda räkningarna? Kan ju gå vidare till inkasso eller värre närsom isåfall... klarar ej månadskostnaderna just nu. Kommer bara bli att jag tar fler små skitlån o samlar på mig lån med värre ränta
Vad är de för räkningar du ligger efter med ?
 

Raset

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
27 Februari 2024
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Därför vill jag se över dethär med o ringa runt mina långivare o chansa på o sänka räntan för o se först om det lyckas och jag kan gå ner månadskostnaderna där lite.. och sedan klura ut hur jag gör. Att jag blir skuldsatt kommer ej gå undvikas det jag först måste se till är att jag klarar av månadskostnaderna nu- efter det får jag fokusera på o betala av min skuld.

Hur går jag tillväga..?
Hur mycket mindre får du i utgift per mån om du tar detta lånet?

utöver det gjorde jag som det står här.

Efter att jag fått erbjudanden sä kontaktade jag de instanser där jag redan har lån och sa.

hej jag har gjort en ansökan hos lendo och nu fått erbjudande som skulle göra att jag kan lösa mitt lån hos er. Detta lån skulle ge mig bättre ränta och en mindre månadskostnad. Men innan jag börjar krångla med att lösa ut lån så vill jag höra om ni kan göra något med mitt befintliga lån hos er. Min erbjudna ränta på det nya lånet är (ex 8% om ditt lån är på 11)

Typ så. Jag fick därmed en sänkt ränta från de jag ringde.
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Hur mycket mindre får du i utgift per mån om du tar detta lånet?

utöver det gjorde jag som det står här.

Efter att jag fått erbjudanden sä kontaktade jag de instanser där jag redan har lån och sa.

hej jag har gjort en ansökan hos lendo och nu fått erbjudande som skulle göra att jag kan lösa mitt lån hos er. Detta lån skulle ge mig bättre ränta och en mindre månadskostnad. Men innan jag börjar krångla med att lösa ut lån så vill jag höra om ni kan göra något med mitt befintliga lån hos er. Min erbjudna ränta på det nya lånet är (ex 8% om ditt lån är på 11)

Typ så. Jag fick därmed en sänkt ränta från de jag ringde.
Tack för svar!!! :)

Beror helt på vilka lån/krediter jag betalar av,vad jag kan sänka månqdskostnad med. Men mellan 4.000-5.000kr mindre.(inräknat med summan på nya lånet, är altså runt 7.000 per mån, men detta innan låne kostnaden).

Ska det då stämma den ränta på nya lånet man fått?(kan dem se det?) Eller kan man ljuga om en lägre ränta än den faktiskt är? (För o få så lågt som möjligt tänker jag)
Och måste jag då betala av dem eller funkar det att fortsätta ha dem lånen och med då sänkt ränta? Hur gjorde du sj?
 
Senast ändrad:

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Vad är de för räkningar du ligger efter med ?
På lån o krediter,- har daypay jag tog akut för o klara förra månaden(och blev ändå back) detta är 4200total som måste in nu, sedan mina egna bank norweigan 3.000+kr, gfmoney 3.000+kr,cashbuddy också runt 3000kr. Har små räkningar även från ex. Vårdcentralen på några 100 obetalda, och a-kassa+fack o komma ikapp med på ca 750kr.
 

Raset

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
27 Februari 2024
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Tack för svar!!! :)

Beror helt på vilka lån/krediter jag betalar av,vad jag kan sänka månqdskostnad med. Men mellan 4.000-5.000kr mindre.(inräknat med summan på nya lånet, är altså runt 7.000 per mån, men detta innan låne kostnaden).

Ska det då stämma den ränta på nya lånet man fått?(kan dem se det?) Eller kan man ljuga om en lägre ränta än den faktiskt är? (För o få så lågt som möjligt tänker jag)
Och måste jag då betala av dem eller funkar det att fortsätta ha dem lånen och med då sänkt ränta? Hur gjorde du sj?
Jag tycker att det låter väldigt värt för dig att ta lånet om du kan få ner månadskostnaderna såpass. Det kommer hjälpa dig mycket.
Nej dom kan inte se vilken ränta du blivit erbjuden och du måste inte lösa lånet. Jag behöll lånet när dom sänkte det och löste ingenting. Vore väl jättebra om du kunde lösa lån och få bättre månadsbetalning och samtidigt få bättre ränta på de lån du kanske väljer att ha kvar och även där kunna sänka lite
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp