• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

1 milj i blanco, samlingslån eller förhandla ränta?

Karlstroem90

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 December 2021
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
jag hade lånat så mycket som möjligt och köpt grejer på avbetalning.

sen söker du hjälp mot något, om du inte är spelberoende eller shoppingberoende så hitta på något problem som gjort att du har så mycket lån. Pengarna har väl gått till något?

sen släpper du allt till kf. sök skuldsanering 1 år senare. du kommer få sanering.

det är iaf snabbaste vägen. aldrig att du lyckas betala bort allt det här på 5-6 år om du inte typ dubblar din lön.
Blandad historik över varför skuldsumman har ökat sen 12 år tillbaka ungefär.
Vad är ditt förslag om du vart i min sits? Hade du fortfarande tyckt att bästa idén är att släppa allt till kf, trots allt vad det innebär?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 911
Poäng
1 247
Blandad historik över varför skuldsumman har ökat sen 12 år tillbaka ungefär.
Vad är ditt förslag om du vart i min sits? Hade du fortfarande tyckt att bästa idén är att släppa allt till kf, trots allt vad det innebär?
Uruselt och ironiskt förslag av kafka…
Hur kommer deklarerat inkomst att se ut för 2020?
Du är för högt belånat för att kunna få bättre förslag via förmedlare. Äger du hus? Skulle lägga prio på att komma ner till 2ggr årsinkomst. Sedan söka samlingslån. Då får du förmodligen betydligt bättre ränta. Runt 6-7% på allt är rimligt. Då kan du även komma ner i återbetalningstid.
Skuldsanering är INTE GIVET. Samt krävs betydligt längre återbetalningstid än 5 år för att bli beviljad. Går du upp något i lön kommer du att kunna betala tillbaka allt inom 7-8 år beroende på övriga kostnader.
 

Kafkakafka2

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 December 2021
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Uruselt och ironiskt förslag av kafka…
Hur kommer deklarerat inkomst att se ut för 2020?
Du är för högt belånat för att kunna få bättre förslag via förmedlare. Äger du hus? Skulle lägga prio på att komma ner till 2ggr årsinkomst. Sedan söka samlingslån. Då får du förmodligen betydligt bättre ränta. Runt 6-7% på allt är rimligt. Då kan du även komma ner i återbetalningstid.
Skuldsanering är INTE GIVET. Samt krävs betydligt längre återbetalningstid än 5 år för att bli beviljad. Går du upp något i lön kommer du att kunna betala tillbaka allt inom 7-8 år beroende på övriga kostnader.
jag är fullt seriös.

När jag hade över 800k i skuld fanns det ingen som helst väg framåt. Köpte på mig massa grejer. fick skuldsanering 1 år senare. Inga problem om man bor i hyresrätt. Äger man något av värde som en villa kanske jag hade tänkt annorlunda o försökt överleva längre.
 

Kafkakafka2

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 December 2021
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
hade jag gjort som du förslår hade jag fått betala i 10-12 år framöver minst. nu är jag fri om 2 år plus att jag fick massa grejer gratis som jag köpte på avbetalning innan allt släppts till kf. nyaste mobilerna, datorer, tv utrustning, massa nya dyra kläder.

enda man måste göra är att söka hjälp, gå o prata med en kbt en gång i månaden typ under en tid så får du sanering. folk tror det är så svårt att få sanering. håller inte med.
 

Kafkakafka2

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 December 2021
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
det är inte ens farligt att vara hos kronofogden. folk tycker det är så hemskt, ofta föreställningar från folk som aldrig varit där. man tror det är hemskt att någon kommer hem o tar allt du äger inkl säng o soffa. så långt ifrån verkligheten. sanering är ju nästan glassigt. får ju exempelvis behålla föll lön två gånger om året.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 911
Poäng
1 247
Exempel på ansvarslöshet. Missbruk av systemet som finns för de som hamnat snett. Din attityd ger många fel uppfattning om de som hamnat i lånekarusellen. Dessutom stämmer det föga att det är ”lätt” att få sanering. De flesta här i forumet vill absolut göra rätt för sig.
 

Kanki

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 Juni 2016
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Exempel på ansvarslöshet. Missbruk av systemet som finns för de som hamnat snett. Din attityd ger många fel uppfattning om de som hamnat i lånekarusellen. Dessutom stämmer det föga att det är ”lätt” att få sanering. De flesta här i forumet vill absolut göra rätt för sig.

Tror att det är ganska lätt att få sanering om man bara vet hur man ska gå tillväga och har en bra plan! Sverige är inte anpassat för att folk är oärliga än!
Verkar ju inte vara några problem att dra in 10+ miljoner i assistansersättning, vet inte hur många sådana fall jag sett dom senaste åren.
 

FrånSkuldTillGuld

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
7 December 2021
Meddelanden
154
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Tror att det är ganska lätt att få sanering om man bara vet hur man ska gå tillväga och har en bra plan! Sverige är inte anpassat för att folk är oärliga än!
Verkar ju inte vara några problem att dra in 10+ miljoner i assistansersättning, vet inte hur många sådana fall jag sett dom senaste åren.
Sånt gnäll på en del. Vi har arbetsföra människor som gör hemma på bidrag, vi har folk som ”sjukanmäler” sig lite väl ofta och ”vabbar” någon dag extra för att det är fredag. En del söker assistansersättning, vi har dessa ”soc-fall” som bara dräller om dagarna, vi alla skriver avrundar uppåt i deklarationen. Jag tror vi alla på ett eller annat sätt ”utnyttjar” systemet lite granna, men när det kommer till skuldsanering så har folk en jävla moral helt plötsligt.
 

Kanki

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 Juni 2016
Meddelanden
322
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Sånt gnäll på en del. Vi har arbetsföra människor som gör hemma på bidrag, vi har folk som ”sjukanmäler” sig lite väl ofta och ”vabbar” någon dag extra för att det är fredag. En del söker assistansersättning, vi har dessa ”soc-fall” som bara dräller om dagarna, vi alla skriver avrundar uppåt i deklarationen. Jag tror vi alla på ett eller annat sätt ”utnyttjar” systemet lite granna, men när det kommer till skuldsanering så har folk en jävla moral helt plötsligt.

För att få ett samhälle som fungerar så bygger det på att så många som möjligt gör rätt för sig! Ju fler som fuskar ju mer blir sjukvård, skola, Sverige lidande! Med tanke på hur vi sprider bidrag till nästan alla som frågar oavsett om man bor här eller inte så är det inte konstigt att det "fattas" pengar inom vissa områden.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 077
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Sånt gnäll på en del. Vi har arbetsföra människor som gör hemma på bidrag, vi har folk som ”sjukanmäler” sig lite väl ofta och ”vabbar” någon dag extra för att det är fredag. En del söker assistansersättning, vi har dessa ”soc-fall” som bara dräller om dagarna, vi alla skriver avrundar uppåt i deklarationen. Jag tror vi alla på ett eller annat sätt ”utnyttjar” systemet lite granna, men när det kommer till skuldsanering så har folk en jävla moral helt plötsligt.
Du tycker inte att du jämför äpplen och päron här?
Att det allmänna inte får betalt kontra kreditgivare eller skuldhandlare bör inte blandas samman.
Om staten inte får betalt ser jag personligen som "sämre" (mycket dessutom) än att ett börsnoterat bolag som har som affärsidé att handla med skulder inte får det.
Hänger du med...?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp